Pyt.21. Co to jest komunikacja wizualna? WSTĘP

Co to jest komunikacja wizualna i do czego jest potrzebna rękodzielnikom?

Witam Cię dzisiaj, ale nie sama 🙂

Dzisiejszy wpis – wstęp do komunikacji wizualnej w rękodziele, przygotował dla Ciebie bowiem ktoś inny niż ja!

Ponieważ nie jestem specjalistką w dziedzinie komunikacji wizualnej, a chcę Ci przekazywać wiedzę w 100% rzetelną i fachową, o pomoc poprosiłam Katarzynę z UniKaTo. Kasia od lat opiekuje się moją komunikacją wizualną. Pod Jej opieką jest obecnie PiLLow Design (tu zobaczysz jak fachowo podchodzi do swojej pracy), a teraz, również projekt 365odpowiedzi.pl.

Jako marketingowiec i grafik łączy swoje życiowe pasje i zainteresowania z pracą zawodową, a dodatkowo, prowadzi kreatywnego bloga. Jestem szczęśliwa, że to właśnie Ona zgodziła się na przygotowanie serii artykułów na temat komunikacji wizualnej w rękodziele.

Z artykułów tych dowiesz się dlaczego jest to tak ważne zagadnienie, nauczysz się jak samodzielnie, prawidłowo skomponować profesjonalną wizytówkę, poczytasz o zasadach łączenia barw oraz o tym, jak ważne są fonty, czyli czcionki… i wiele więcej.

Ale, koniec już tego wstępu mojego, bo czas na inny wstęp. Mianowicie, na wstęp do komunikacji wizualnej firmy  rękodzielniczej:

„Co to jest komunikacja wizualna i do czego jest Ci potrzebna?”

Komunikacja wizualna to forma komunikacji za pomocą obrazu. I okazuje się, że w dobie internetu, dotyczy każdej firmy – dużej i małej, również tej rękodzielniczej.

Zasadniczo bazuje ona na elementach wyrazu typu:

  • Ilustracja/rysunek
  • Infografika
  • Fotografia
  • Typografia
  • Film
  • Animacja
  • Grafika sklepu internetowego/strony www/bloga
  • Grafika fan page na Facebooku

Czyli wszędzie tam gdzie obraz jest głównym komunikatem.

A po co to?

Komunikacja wizualna służy temu, by za pomocą obrazu identyfikować Twój biznes, by przekazywać wartości, idee, emocje, które charakteryzują Twoją firmę i produkt, nie tylko za pomocą słów (a obraz zauważamy zawsze najpierw, dopiero potem treść).

Jednak przede wszystkim, potrzebujesz komunikacji wizualnej po to, aby odpowiednio zaprezentować, „opakować graficznie”, to co masz do zaoferowania klientom i w rezultacie zwiększyć sprzedaż. Bo właśnie o to chodzi – aby Twój produkt handmade został dostrzeżony pośród innych i zakupiony!

unikato---black

A Jutro wrócę do tematu kolekcji a konkretniej, napiszę o jej  prawidłowym eksponowaniu.

mTURKUSOWE

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *