Pyt. 31. Co to znaczy, że komunikacja wizualna firmy jest spójna?

Dzisiaj wracamy do tematu komunikacji wizualnej i tego jakie znaczenie ma ona dla Twojej firmy rękodzielniczej.

Ponownie mam przyjemność gościć Kasię z UniKaTo, która tym razem opowie Ci co to znaczy, że komunikacja wizualna firmy jest spójna. Enjoy!

kreska

Zerknij poniżej na przykłady dwóch plakatów reklamowych;

komunikacja1

 

komunikacja2

 

Rozpoznajesz jakich firm są to reklamy?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
OCZYWIŚCIE, to Orange i PZU.
A skąd to wiesz, skoro na żadnym z tych plakatów nie ma logo danej marki? 🙂

To jest właśnie przykład spójnej komunikacji wizualnej.

Charakterystyczne kolory, fonty i inne elementy graficzne, sprawiają że od razu wiadomo z jaka marką mamy do czynienia.
TY też możesz pójść za przykładem tych firm i zrobić tak samo, wystarczy, że:

  1. będziesz podpisywał zdjęcia zawsze tym samym fontem
  2. zawsze będziesz używał kolorów z palety „twoich” barw (niech to będzie kolor, który pojawia się na blogu, stronie internetowej, fanpage)
  3. niech Twoja drukowana wizytówka będzie spójna ze stopką w mailu
  4. niech Twoja ulotka będzie spójna z wizytówką

…i tak dalej…

Budowanie reputacji firmy za pomocą spójnego biznesowego wizerunku to klucz do rozpoznawalności marki, a więc, jest to klucz do jej sukcesu. Powinien to być jeden z podstawowych celów strategicznych każdej firmy, Twojej również. Jest bez znaczenia czy jest to wielka korporacja czy jednoosobowa działalność gospodarcza. Spójna komunikacja zwiększa rozpoznawalność marki i buduje lojalność klientów przez co pozytywnie wpływa na sprzedaż.unikato---black

kreska

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o UniKaTo to zapraszam Cię do pyt. 21, tam również możesz przeczytać wstęp do tematu komunikacji wizualnej firmy.

Następnym razem Kasia opowie Ci w jaki sposób samodzielnie zaprojektować swoją własną, profesjonalną wizytówkę 🙂 Krok po kroku 🙂

A jutro temat cięższy odrobinkę, bo o tym jak reagować na negatywny komentarz klienta.

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *