Pyt.9. Dlaczego promocja w social media jest tak ważna przy sprzedaży rękodzieła?

Portale społecznościowe, takie jak facebook, twitter, instagram czy nasza klasa, to w dzisiejszych czasach prawdziwe filary sprzedaży wyrobów, nie tylko handmade!

Są to narzędzia, których niechybnie zazdrościliby nam sprzedawcy sprzed dekady!

Dlaczego są aż tak ważne, że sprzedaż przez internet bez ich pomocy jest niebywale trudna?

Bo takie portale budują RELACJE pomiędzy Wami – rękodzielnikami, a Waszymi potencjalnymi klientami. A w dzisiejszych czasach dobra relacja z klientem, to być albo nie być w sektorze handlu.

To właśnie na portalach społecznościowych możliwe jest szybkie kontaktowanie się ze swoimi odbiorcami. To tam dzień po dniu, w trybie instant, budujesz wizerunek swojej marki, tam siejesz jej świadomość i poszerzasz z dnia na dzień zakres oddziaływania na kolejne osoby (na znajomych, znajomych-znajomych, znajomych-znajomych-ich-znajomych…).

Portale spolecznościowe, dodatkowo, działają we wspomnianym przeze mnie trybie „instant”. Twój potencjalny klient dużo szybciej zaloguje się na facebooka i „przeleci” wzrokiem po aktualnościach, niż trafi z wyszukiwarki na Twoją stronę (a już z całą pewnością nie pozostanie na Twojej stronie tak długo, jak pozostanie na portalu społecznościowym). Ludzie lubią czytać informacje podawane instant tak samo mocno, jak lubią zupki chińskie 🙂 ponieważ i jedno i drugie robi się bez wysiłku z ich strony.

Musisz również pamiętać o tym, by Twój profil na portalu społecznościowym był spójny z Twoim blogiem i stroną internetową. Powinieneś we wszystkich miejscach, w których publikujesz, używać tego samego języka w komuniacji. Portale te muszą również być ze sobą spójne graficznie, a dodatkowo, muszą nie tyle być swoją wzajemną kopią, co powinny się po prostu uzupełniać – oznacza to, że samo kopiowanie treści i wklejanie tego i samego w kółko na blogu, fanpage, profilu na twitterze, naszej klasie i instagramie to zdecydowanie nie jest dobra droga do pozytywnego odbioru Twojej marki przez Twojego potencjalnego klienta.

Jeśli Twoje profile na portalach społecznościowych nie będą spójne i „kompatybilne”, komunikat puszczony w cyberprzestrzeń za ich pomocą będzie dla klienta niezrozumiały i nieczytelny, zabraknie spójnego planu marketingowego budującego świadomość Twojej marki rękodzielniczej, i ponownie, będziesz marnował czas i pieniądze na zabiegi promocyjne, bo skutek będzie znacznie mniejszy nic mógłby być!

Jak wygląda Twój biznesowy profil na używanych przez Ciebie portalach społecznościowych?

A jutro – jak zmienić nazwę swojego fanpage.

mTURKUSOWE

Stay tunned

 

 

2 odpowiedzi do “Pyt.9. Dlaczego promocja w social media jest tak ważna przy sprzedaży rękodzieła?”

  1. To, że obecność w social mediach jest istotna, wiedzą już wszyscy. Pytanie brzmi: jak budować skuteczną strategię, kreować wizerunek marki, co działa/co nie działa. Może jakieś case study dla handmade?

    1. Versus, ponownie, to jest wpis wprowadzający do zagadnienia, social media w marketingowej promocji rękodzieła to jest tak kompleksowe zagadnienie, że z cała pewnością nie porwałabym się na to, by je zamknąć w jednym poście.
      Tutaj są wszystkie dotychczasowe wpisy dotyczące social mediów, jest ich kilkadziesiąt:

      http://365odpowiedzi.pl/category/social-media/

      Enjoy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *