Pyt.8. Dlaczego wartościowe treści są tak istotne w sprzedaży wyrobów handmade?

Z kilku powodów, rzecz jasna!

Publikowanie wartościowych treści jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie idealnego, potencjalnego klienta do Twojego sklepu – to pierwszy z powodów.

Drugi jest taki, że jest to piekielnie skuteczny sposób na wypozycjonowanie Twojej strony w sieci! Skuteczny i darmowy, bo nie kosztuje Cię ani grosza, musisz jedynie zainwestować swój czas. A czas jest walutą niewspółmiernie korzystniejszą w stosunku do gotówki, szczególnie na początku Twojej przygody ze sprzedażą handmade, kiedy przychody są jeszcze niskie, a budżet reklamowy w zasadzie zerowy!

Regularne wstawianie wartościowych artykułów będzie sukcesywnie budowało Twoją pozycję w sieci. Oczywiście, ten proces jest długotrwały, a efekty można zacząć odczuwać dopiero po kilku miesiącach, jednak na dzień dzisiejszy pewnym jest to, że skuteczniejszego, darmowego sposobu na pozycjonowanie swojego biznesu nie ma.

Nawet jeśli zaplanowałeś płatne działania marketingowe i postawiłeś na bardziej tradycyjną strategię marketingową, jeśli na twojej stronie nie będzie wartościowych treści – stracisz zainwestowane pieniądze. Twoja płatna reklama nie przyniesie takich efektów, jakie mogłaby przynieść, gdyby na Twojej stronie było coś, poza Twoim produktem, co faktycznie zainteresuje Twojego klienta. Każdy klik w taką reklamę będzie wyrzucaniem pieniędzy w błoto.

Pamiętaj, Google kocha wartościowy kontent i wynagradza oryginalne strony pełne naprawdę wartościowych, nieskopiowanych treści.

A jutro – dlaczego promocja na portalach społecznościowych takich jak facebook jest tak ważna w sprzedaży handmade?

mTURKUSOWE

Stay tunned

4 odpowiedzi do “Pyt.8. Dlaczego wartościowe treści są tak istotne w sprzedaży wyrobów handmade?”

  1. No właśnie, co to znaczy wartościowe treści – dla ogromnej rzeszy czytelników blogów hand-made są to wszelkie instrukcje ‚jak zrobić’. Ale to nie takie proste, jak tysięczny tutorial z mojej branży, czyli na siatkę na zakupy. Niestety nie. Większość osób wchodzących na bloga interesuje tutorial na modele torebek, które sama szyję i sprzedaję. A przecież żaden zdrowo myślący rękodzielnik nie zdradzi tajników swojego warsztatu pracy.
    Więc jakie treści są tymi wartościowymi, jednocześnie ‚bezbolesnymi’ 😉 dla nas?

    1. Ja uważam, że należy podejść do tematu z szerszej perspektywy. Dla Ciebie, jako rękodzielnika, powinno być jasne, co może być istotne dla klienta. W jaki inny sposób jesteś w stanie zaoferować mu produkt, który zaspokoi [jakieś] jego potrzeby?
      Dla mnie wartościowy tekst o handmade to np. pielęgnacja i konserwacja tego, co kupię; jak o to dbać; jak to prać. Dodatkowo, z czym to zestawić albo gdzie postawić, żeby ładnie wyeksponować (kwestia produktu). Ciekawostki o materiałach, z których to wyprodukowano itd. Jest mnóstwo wartościowych treści, którymi można się podzielić.
      A tajniki warsztatu to trochę mit… Każda osoba, poruszająca się w danej technice, ma swój styl i nawet jak zdradzi tajniki to ciężko będzie ją podrobić (poza tym wielu osobom nie chce się bawić w handmade, skoro mogą kupić gotowce).

      1. Versus, zachęcam Cię do lektury całości bloga, zagadnienie to bowiem poruszałam wielokrotnie i jest ono omówione bardzo, bardzo szczegółowo 🙂 Zerknij proszę, tutaj są przefiltrowane wpisy pod kątem treści właśnie:
        http://365odpowiedzi.pl/category/tresc/

        Ponieważ publikuję codziennie, wpisy są treściwe, ale nie rozbudowane, aby nie wywołać efektu przedawkowania informacji „na raz” 🙂
        Enjoy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *