Pyt.30. Jak napisać dobry post na blogu rękodzielniczym?

Dzisiejsze pytanie zdaje się banalne. Jednak dobry post na Twoim blogu to szansa na przyciągnięcie uwagi klienta Twojego klienta idealnego. To zaś jest pierwszy krok do sprzedaży.

Na pewno wiesz, że każdy wpis w internecie wpływa na pozycjonowanie Twojego bloga. Może wpływać pozytywnie, lecz niestety, również negatywnie. Aby uniknąć tego drugiego, zachęcam Cię do tego, byś za każdym razem, gdy siadasz do napisania nowego posta, poświęcił chwileczkę na zastanowienie się nad tym, jaki on powinien być.

Aby ta chwileczka nie przedłużała się zbytnio, bo wiadomo, że Twój czas jest cenny, przygotowałam dzisiaj krótką, treściwą instrukcję, która może pomóc Ci w tym, by szybko i odpowiednio zaplanować nowy wpis.

  1. (to zabrzmi banalnie, ale… postaraj się wytrwać do końca tego akapitu 🙂 ) Najpierw otwórz dokument tekstowy, lub jeśli wolisz, weź kartkę i długopis. Uśmiechasz się pod nosem, wiem, ja też. Blogowe doświadczenie nauczyło mnie jednak, że niezapisane myśli często ulatują. Bywało, że wpadał mi do głowy fajny pomysł, zabawny zbitek słów, pomysł na atrakcyjny tytuł…i wtedy działo się coś, co mnie na kilkanaście sekund rozpraszało – Julka poprosiła o kanapkę – poszłam zrobić, zadzwonił telefon – odebrałam, kot postanowił lobem władować mi się znienacka na kolana i domagać się pieszczot -pogłaskałam …i myśl uciekała. Często później nie byłam w stanie sobie przypomnieć jej treści. Dlatego kartka i długopis lub dokument tekstowy jest tak ważny. Jeśli wpadnie Ci do głowy fajny pomysł – od razu go zanotuj i nie przerywaj notowania, póki nie skończysz zdania.
  2. Zastanów się jak długi ma być post – być może temat, który wybrałeś warto podzielić na 2, 3 wpisy. Czytelnicy nie przepadają za długimi, ciągnącymi się po ekranie tekstami.
  3. Zanotuj w punktach wątki, które chcesz poruszyć w ramach tematu, który wybrałeś.
  4. W każdym odnotowanym wątku wypisz słowa-klucze, na bazie których potem zbudujesz zdania.
  5. Wybierz pasujące to tematu fotografie. Lity tekst czyta się trudno, warto go poprzerywać fotografiami. Dodatkowo to fotografie właśnie przyciągną wzrok w pierwszych sekundach i to od nich, w dużej mierze, będzie zależało, czy czytelnik pozostanie na Twoim blogu, czy nie.
  6. Zacznij pisanie od rozwijania słów – kluczy w zdania.
  7. Zakończ post zgrabnym CTA (o tym co to takiego, pisałam w odpowiedzi na pyt.11).
  8. Sprawdź ortografię. Jeśli ortografia nie jest Twoją mocną stroną (tak jak u mnie), niech ktoś zerknie na Twój wpis, zanim go opublikujesz. Jeśli Twoi znajomi są już wyczerpani ciągłym poprawianiem Twoich błędów (tak jak moi ;p ), skorzystaj z narzędzia do sprawdzania pisowni online, np. z language tool.

Mam nadzieję, że zgodnie z moim planem, dzisiejsza odpowiedź nie była nazbyt „ciężka”, jak na niedzielny poranek 🙂

kreska

Jutro wracamy do tematu identyfikacji wizualnej.

kreska

 

P.S. Wszystkim moim korektorkom, tym od ortów, tym od przecinków, od wykrzykników, byków gramatycznych i tych od przypominania mi, że styl i forma wypowiedzi ma również znaczenie – serdeczne dzięki! Jesteście niezastąpione!

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *