Pyt. 26. PEAK OF THE WEEK oraz o co chodzi z tym CANDY?

Ponieważ dzisiaj mam dla Was prezent, chciałam aby wpis do niego tematycznie nawiązywał.  I wymyśliłam, że napiszę Wam o organizowaniu zabawy CANDY (ale UWAGA, będą to rady w 100% biznesowe!).

Popularna wśród rękodzielników zabawa w CANDY to nic innego jak jedna z wielu, znanych margetingowcom technik zdobywania rynku, czyli LEAD MAGNET.

W dosłownym tłumaczeniu oznacza ona zdobywanie „leadów”, czyli potencjalnych klientów. Stosowana bardzo często w marketingu internetowym, na pierwszy rzut oka, jest trudno przyswajalna przez artystyczną część producentów dóbr i usług, czyli rękodzielników ;).

Jednak, ponieważ „ambitnam”, podejmuję dziś wyzwanie i postaram się tą technikę „przetłumaczyć” na naszą, rękodzielniczą branżę.

Zanim podejmiesz pracę nad zorganizowaniem jakiegokolwiek CANDY, musisz wiedzieć o 2 rzeczach.

1. CANDY nie jest narzędziem, które bezpośrednio będzie generowało sprzedaż Twoich wyrobów. Celem takiej zabawy jest jedynie przyciągniecie uwagi wszystkich osób ZAINTERESOWANYCH tematem, czyli Twoim rękodziełem. Kluczową sprawą na tym etapie planowania Twojego  CANDY jest wiedza, którą posiadasz na temat swojego idealnego klienta (o idealnym kliencie pisałam już kilkakrotnie, wpisy te znajdziecie w zakładce KLIENT). Jest to tak istotne, ponieważ planując nagrodę/opis/pytanie, musisz brać pod uwagę to, jaka jest Twoja grupa docelowa, co interesuje Twojego idealnego klienta, jaki ma on problem/pragnienie i jak możesz je za pomocą zabawy rozwiązać/zaspokoić.

2. Tutaj będzie prawdziwy „wymiatacz” (wasze życie rękodzielnika po przeczytaniu tego akapitu już nigdy nie będzie takie samo -hihihi- żarcik taki 😉 ).

Otóż, nie zawsze nagroda w postaci Twojego rękodzieła będzie wystarczająco zachęcająca dla potencjalnego klienta, aby ten wziął udział w Twojej zabawie. Kupowanie rękodzieła porównałabym do kupowania bielizny – jest to sprawa prawie intymna i bardzo, bardzo indywidualna. Co amatorce czerwieni po turkusowym wisiorku oraz po cóż osobie kochającej kryształy Swarovski bransoletka z krzemieniem pasiastym, czy innym, „ziemistym” kamieniem? A przecież obie te osoby są rękodziełem zainteresowane, należą zatem do Twojego rynku.

Dlatego też, być może, biorąc pod uwagę swojego klienta idealnego, powinieneś rozważyć inną formę „nagrody”.

Np. jeśli tworzysz jedwabno-filcowe szale, pomyśl, czy nie lepszym „magnesem” byłby np. katalog online:

„10 stylizacji, 1 płaszcz – jak odmienić swój jesienny look za pomocą dodatków”.

lub, jeśli wykonujesz misy ceramiczne, Twoim lead magnetem może być dokument do pobrania i wydrukowania:

„5 pysznych przepisów na proste sałatki, które podbiją serca Twoich gości imieninowych”.

Jeśli zaś nie masz pomysłu lub czasu na napisanie takiego internetowego dokumentu/katalogu, niech to będzie karta podarunkowa lub kupon zniżkowy do Twojego butiku.

Rozumiesz?

W tradycyjnym rozumieniu lead magnet ma służyć budowaniu bazy mailingowej, jednak wśród rękodzielników jest zaledwie garstka osób, która takie bazy buduje. Dlatego inny jest cel lead magnet-u rękodzielnika. Tym celem jest zasięg i budowanie świadomości Twojej marki rękodzielniczej wśród klientów ( o świadomości marki rękodzielniczej w takim kontekście pisałam w pyt. 12 i 7).

Oczywiście, nie możesz uwarunkować przyznania nagrody od tego, że ktoś polubi Twój fanpage, czy napisze o blogu, ale zawsze możesz o to poprosić. Gwarantuję Ci, że jeśli przygotowany przez Ciebie lead magnet będzie wartościowy i atrakcyjny dla Twojego klienta idealnego, to z przyjemnością odwdzięczy się on za taki prezent polubieniem, udostępnieniem czy podzieleniem się informacją o CANDY na swoim blogu. A to jest cel takiego działania!

kreska

Długo było dziś, długo i ciężko, więc po tak obfitym posiłku intelektualnym, należy się deser w postaci CANDY, rzecz jasna 🙂

Napisałam w ubiegłym tygodniu o tym, że środa, jako PEAK OF THE WEEK, będzie tutaj dniem motywacyjnym i co tydzień otrzymacie motywacyjne motto w formie plakatu do umieszczenia na facebooku. Jednak, samo motto to nie wszystko!

Wśród osób, do których przygotowana sentencja trafi na tyle, że zdecydują się umieścić plakat na swojej „facebookowej” tablicy, wybiorę jedną, która otrzyma ową sentencję wybitą na zakładce do książki!

peak of the weekcandy (6)

UWAGA! To nie jest konkurs, ot po prostu, chcemy wspólnie z Hundred Bookmarks, obdarować kogoś, kto pragnie rozwinąć swój rękodzielniczy biznes, motywującą zakładeczką :). O tym kto otrzyma zakładkę dowiecie się w najbliższy wtorek 🙂 (tak sobie teraz właśnie  pomyślałam, że tym sposobem wtorek stanie się #bookmarkday hihihi).

kreska

Zastanawiałam się o czym napisać jutro…i na ratunek przyszła mi czytelniczka Ola, która w komentarzu pod tyt.8 napisała: „M. 5 razy napisałaś „wartościowych”, ale co to tak naprawdę znaczy? , zatem jutro w kilku słowach o wartościowych treściach będzie.

mTURKUSOWE

Stay tunned

2 odpowiedzi do “Pyt. 26. PEAK OF THE WEEK oraz o co chodzi z tym CANDY?”

    1. Super! Czy zauważyłaś, że zasięg Twojego bloga/fanpage wzrasta po takiej zabawie? Jakie sa Twoje doświadczenia z CANDY?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *