Pyt.22. Jak eksponować kolekcję rękodzieła, aby ta zachęcała do zakupu?

Odpowiednia ekspozycja prowadzi klienta do sprzedaży dokładnie w ten sam sposób, w który nitka prowadzi do kłębka.

Każdy z nas niby wie, jak istotne jest to, w jaki sposób eksponujemy swoje rękodzieło.

Niezależnie od tego gdzie będzie eksponowane, czy w internecie, czy też na stoisku targowym, należy dołożyć wszelkich starań, by ekspozycja była przemyślana i skomponowana w odpowiedni sposób.

Oczywiście, sposób ten jest w dużej mierze uzależniony od tego, jakie jest to rękodzieło. Są jednak pewne uniwersalne zasady, o których warto pamiętać. O tych zasadach właśnie będzie ten wpis. Zakładam, że masz już ekspozytory, na których  ułożysz swoje wyroby i wiesz jakie będą kolory przewodnie Twojego stoiska/strony internetowej.

W pyt.15 omówiłam elementy, jakie powinny się znaleźć w dobrze zaplanowanej kolekcji. Jeśli jeszcze nie miałeś okazji zapoznać się z tym materiałem, to zrób to teraz. Zrób to również, jeśli czujesz, że nie do końca pamiętasz o czym dokładnie był ten wpis.

Już?

To do dzieła.

Aby ekspozycja wzbudzała zainteresowanie i zachęcała do zakupu, powinna być skomponowana następująco:

  1. „Przyciągacz uwagi” – powinien znaleźć się w takim miejscu, w którym natychmiast przykuje uwagę. Na stoisku targowym powinien zwracać uwagę absolutnie każdego przechodnia, zatem należy go umieścić na wysokości wzroku. Na stronie internetowej zaś powinien znaleźć się u góry, po środku lub w prawym, górnym rogu.
  2. „Gorące bułeczki”–  to są przedmioty najczęściej kupowane przez klientów, to w tych elementach klienci zwykle przebierają. Gorące bułeczki powinny zajmować zatem największą powierzchnię na ekspozycji i znaleźć się w środkowej części stołu lub strony internetowej.
  3. „Uzupełniacze” – tymi elementami kolekcji „okładasz” marginesy i dół ekspozycji. Ponieważ w tym miejscu nastąpi sprzedaż sugestywna, „uzupełniacze” muszą być „pod ręką”.  Nie mogą jednak przytłaczać „gorących bułeczek”, bo jak pisałam w pyt.15, „uzupełniacze” w pojedynkę są zwykle „niesprzedawalne”.

Pomogłam?

A jutro opowiem Ci o tym jak wygląda cykl podejmowania decyzji.

 mTURKUSOWE

Stay tunned

Jedna odpowiedź do “Pyt.22. Jak eksponować kolekcję rękodzieła, aby ta zachęcała do zakupu?”

  1. Niby krótko… a przecież jak konkretnie i sugestywnie ! Tylko stosować 🙂 Kolejny artykuł trafiony w punkt – reszta zależna od wyobraźni i… rozeznania we własnej twórczości każdego z nas 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *