Pyt.12. Jak świadomi Twoich wyrobów rękodzielniczych są konsumenci i po co Ci ta wiedza?

Jeśli nie wiesz o swoim kliencie wszystkiego, nie wiesz komu sprzedawać!

Świadomość konsumentów można podzielić na 3 grupy:

  1. Konsumenci, którzy znają Twój produkt i wiedzą o nim WSZYSTKO, wiedzą, że to on zaspokoi ich potrzebę i potrzebują znać wyłącznie Twoją ofertę cenową – TO SĄ KLIENCI IDEALNI. W tej grupie nie musisz robić nic poza podawaniem ceny i nabijaniem paragonów 😀
  2. Konsumenci wiedzą co sprzedajesz, ale nie koniecznie wiedzą czy ten produkt jest dla nich odpowiedni – W TEJ GRUPIE KLIENTÓW MUSISZ BUDOWAĆ ZAUFANIE,
  3. Konsumenci wiedzą czego szukają, ale nie są pewni, czy to właśnie Twój produkt zaspokoi ich potrzebę – W TEJ GRUPIE MUSISZ MÓWIĆ O PRODUKCIE I O TYM JAKIE POTRZEBY ZASPOKAJA.

Po co Ci ta wiedza?

W sumie, potrzebna Ci ona jest tylko do jednej rzeczy,

JEDNEJ,

bez której, niestety, nie sprzedasz NICZEGO!

Potrzebujesz tych informacji do tego, byś mógł dobrać odpowiedni kontent w publikowanych przez Ciebie treściach!

O tym jak ważne są wartościowe treści i jaki wpływ mają one na Twoich potencjalnych klientów, a przez to na sprzedaż Twoich wyrobów handmade, przeczytasz tu: >>KLK<<.

Jak sprawdzić jak świadomi są Twoi potencjalni klienci?

Nie ma uniwersalnego, łatwego i szybkiego na to sposobu. Musisz po prostu przeanalizować ich zachowanie na Twojej stronie, FB, blogu. Przeanalizować swoją korespondencję mailową z nimi, Twoje rozmowy z nimi w rzeczywistości podczas wystaw i targów rękodzielniczych. O co pytają Cię najczęściej? Jakie są najczęściej wymieniane przez nich wątpliwości? O czym musisz najczęściej powtarzać?

Ja wiem, to nie jest łatwe i nie da się tego zrobić szybko. Jest to jednak fundament, podstawa, bez której ani rusz!

Więc DO DZIEŁA!!! Jak świadomi są Twoi klienci?

A jutro – o konkurencji.

mTURKUSOWE

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *