Pyt.27. Jakie treści są wartościowe dla klientów rękodzieła?

Dziś będzie o tym jak pisać aby klient chciał czytać.

W odpowiedzi na pyt.8  napisałam w kilku słowach o tym, dlaczego wartościowe treści są tak istotne dla wzrostu sprzedaży Twojego rękodzieła. W tym poście podpowiem Ci jak tworzyć takie treści.

Aby Twój blog/profil na portalu społecznościowym zachęcał do zakupu, jego treść musi klienta angażować.

Angażujące treści zaś to takie, które:

  1. są sprofilowane pod Twojego klienta idealnego, czyli tematycznie nawiązują pośrednio lub bezpośrednio, do jego zainteresowań
  2. są pozbawione natarczywego, typowo reklamowego języka
  3. wzbudzają zaufanie klienta i budują Twoją wiarygodność
  4. są ciekawe ale napisane prostym, zrozumiałym językiem
  5. pokazują, że znasz potrzeby/problemy Twojego klienta idealnego i masz na nie receptę
  6. zawierają frazy/słowa klucze, po których wyszukują Cię Twoi klienci
  7. są praktyczne i stanowią jakąś wartość dla czytelnika
  8. są oryginalne, nie stanowią kopii czyjegoś artykułu – nikt nie chce czytać czegoś co już czytał, w dodatku skopiowane treści wpływają negatywnie na pozycjonowanie Twojego bloga.

Szczególną uwagę musisz zwrócić na tytuł Twojego wpisu, bo to od tytułu będzie zależało to, czy  ktokolwiek zagłębi się w poruszony przez Ciebie temat. Nagłówki/tytuły powinny być magnetyzujące (to określenie marketingowe), czyli przykuwające uwagę i rozbudzające ciekawość. Bądź kreatywny w wymyślaniu tytułów. Im bardziej nietypowy (ale jednocześnie oczywisty i nawiązujący do tematu) tym większe szanse na to, że zaciekawi czytelnika.

kreska

Przykłady:

-> jeśli wykonujesz biżuterię handmade, szydełkujesz/szyjesz ubrania, wykonujesz ozdoby do włosów, torebki lub inne akcesoria, Twoje nagłówki mogą być takie:

„5 sposobów na dodatki, które odmienią Twoją małą czarną.” , „7 kolorów, 7 stylizacji, 7 dni tygodnia – bądź inna każdego dnia!”, „O czym powinnaś pamiętać przy zakupie idealnej torebki?”, „Dopasuj sukienkę do swojego typu figury.” , „Jak samemu wykonać prosty i elegancki warkocz?”,  „4 sposoby na posegregowanie Twojej biżuterii.”, „Jak nosić ubrania w paski?”, „Cała prawda o kolorach – jak je komponować by wyglądać pięknie?”, „Jak pielęgnować biżuterię srebrną?”, „5 ziół, które wzmocnią Twoje włosy”, „Jakie kolczyki do krótkiej fryzury?” 

-> a takie, jeśli zajmujesz się np. zdobieniem kubków, wykonujesz ceramikę użytkową, scrapujesz, robisz maskotki lub wykonujesz elementy wystroju wnętrz.

„Inspirujące wnętrza – kuchnia w stylu skandynawskim, pełna pachnących ziół.”, „Jak posegregować rodzinne fotografie i stworzyć prawdziwy wehikuł czasu?.”, „Jak zapanować nad przepisami – prosty sposób na to, by mieć ulubione przepisy zawsze pod ręką?”, „3 sposoby na to, by w niecodzienny sposób zapakować prezent dla mamy.” , „Upięcia firan, które pokochasz”, „Prosty sposób na to, by Twoje przyprawy zachowały świeżość.”, „Duży miś, mały miś – dlaczego Twoje dziecko kocha pluszaki?”, „Prezentowe S.O.S. – pomysły na praktyczne prezenty gwiazdkowe dla rodziców” .

kreska

Pomogłam?

A jutro – sposoby na to by się wyróżnić spośród innych rękodzielników tworzących w Twojej technice.

mTURKUSOWE

Stay tunned

 

Jedna odpowiedź do “Pyt.27. Jakie treści są wartościowe dla klientów rękodzieła?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *