Pyt.14. Od czego zacząć projektowanie nowej kolekcji?

Projektujesz nową kolekcję? Musisz wiedzieć o tym, o czym chcę Ci dziś napisać, inaczej jej nie sprzedasz!

Z całą pewnością, zorientowaliście się już, po tych kilkunastu dniach, że do tematu rękodzieła na tym blogu, podchodzę z typowo biznesowego punktu widzenia.

Tak i dzisiaj, o planowaniu nowej kolekcji będę pisała z tej właśnie perspektywy.

A perspektywa ta jest taka, że jak do wszystkiego co robisz w swoim biznesie handmade, tak i do planowania nowej kolekcji MUSISZ podchodzić mając gotowy plan strategiczny, który bezpośrednio będzie warunkował to, czy Twoja nowa kolekcja będzie się sprzedawała, czy też nie.

Tak, tak, ja wiem, że nienawidzisz, jako artysta i pasjonat – planów marketingowych, sprzedażowych i ogólnie, wszystkich planów. ALE, niestety, jeśli pragniesz SPRZEDAĆ to co stworzyłeś, to planowanie musisz POKOCHAĆ.

I to najlepiej, całym sercem!

Oczywiście, takie planowanie absolutnie nie wyklucza „artystycznego spontanu”, który nam wszystkim, kreatywnym ludziom, towarzyszy na co dzień, ale nawet ten spontan należy wkomponować w jakiś logiczny i spójny sposób w ogólny wizerunek Twojej marki rękodzielniczej.

Oto 6 elementów, nad którymi musisz się porządnie zastanowić, by stworzyć kolekcje:

kreska

  1. Styl kolekcji – to będzie bowiem jej swoisty „podpis”,
  2. Target – czyli do kogo będzie skierowana nowa kolekcja (o idealnym kliencie poczytacie tu: >>KLIK<< oraz tu: >>KLIK<<),
  3. Okazja – na przykład, jeśli planujesz nową, wiosenną kolekcję jedwabnych szali, to musi się ona wpisać w nadchodzące, wiosenne trendy,
  4. Koszty vs ceny – musisz przeprowadzić wstępną kalkulację kosztów, które poniesiesz na stworzenie nowej kolekcji, a następnie musisz odnieść je do ceny, jakiej oczekujesz, że klient Ci zapłaci – tylko wtedy będziesz wiedział, ile potencjalnie zarobisz na nowej kolekcji,
  5. Plan marketingowy – gdzie będziesz promował nową kolekcję, jakie będą jej kanały dystrybucji?
  6. Elementy kolekcji – ale o tym napiszę jutro 😉

kreska

Masz już zaplanowane nowe, jesienno-zimowe kolekcje?

Do jutra!

mTURKUSOWE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *