Pyt.133. Jak dobrze napisać zgłoszenie do internetowej galerii z rękodziełem?

Pamiętam jak dzisiaj, gdy wysyłałam zgłoszenia – jedno po drugim, do kolejnych, polskich galerii z rękodziełem.

Dziś moje produkty można zakupić we wszystkich najpopularniejszych galeriach internetowych.

Znajdziesz je w Trendymanii, Pakamerze, Ars Neo, Olissimie, Trendsetterce czy Decobazarze.

Moja obecność w tych galeriach okraszona jest jednak potem i łzami i pamiętam doskonale to uczucie, gdy jedne po drugim, moje zgłoszenia były odrzucane.

Nie zawsze powodem odrzucenia mojego zgłoszenia było to, że mój produkt nie spodobał się właścicielowi galerii. Powiedziałabym wręcz, że za każdym razem powód musiał być inny, bo koniec końców, mam swoje butiki w każdej galerii, do której wysłałam zgłoszenie.

Dziś wiem, że wiele z tych negatywnych odpowiedzi wynikało ze źle napisanego zgłoszenia, dlatego chcę Ci napisać o tym, czego nauczyło mnie to doświadczenie.

Zanim wyślesz swoje zgłoszenie do galerii internetowej, przeanalizuj je pod tym kątem:

kreska

  1. Czy fotografie Twoich produktów są atrakcyjne i pasują do danej galerii? W zgłoszeniu najlepiej jest wysyłać fotografie na białym tle. Jest ono najbardziej uniwersalne i pasuje w zasadzie do każdej grafiki.
  2. Czy fotografie, które załączasz nie są za duże. Nie wysyłaj w zgłoszeniu fotografii w pełnej rozdzielczości. Zdjęcia o wymiarach około 600×600 pixeli i rozdzielczości 72 dpi w zupełności wystarczą. Takie fotografie szybko otworzą się osobie, która będzie rozpatrywała Twoje zgłoszenie i nie zajmują dużo pamięci, więc wiadomość z nimi nie będzie „ciężka”.
  3. Upewnij się, że tak sfotografowałeś swój produkt, że od razu widać, co przedstawia fotografia. Nie pozostawiaj tu miejsca na interpretacją własną. Właściciele galerii będą patrzyli na Twoje fotografie oczami klienta i jeśli stwierdzą, że fotografia nie pokazuje produktu w sposób oczywisty, zmaleją Twoje szanse na pozytywne rozpatrzenie zgłoszenia.
  4. Ostrość, kontrast, detale – upewnij się, że fotografie, które wysyłasz, są po prostu najlepsze, jakie posiadasz.
  5. Przedstaw się właścicielom galerii oraz krótko i zwięźle opisz swoją działalność. Nie rozpisuj się jednak nadto i unikaj poematów. Galerie codziennie otrzymują całe mnóstwo podobnych zgłoszeń  i jeśli proza będzie zbyt długa, jest wysoce prawdopodobne, że nikt nie zdecyduje się na doczytanie jej do końca.
  6. Powiedz, dlaczego uważasz, że galeria skorzysta na Twoich produktach. Pisz zatem językiem korzyści. Pamiętaj, że w chwili zgłoszenia, to właściciele galerii są Twoimi klientami – musisz ich „kupić” (nie mylić z przekupić ;p ).
  7. Pokaż pozytywne komentarze Twoich klientów, tym samym pokażesz, że wraz z Tobą, do danej galerii przyjdą również Twoi klienci.
  8. Jeśli posiadasz referencje od innych partnerów biznesowych – napisz o tym. Pokażesz wtedy, że jesteś poważnie podchodzącym do swojej działalności, odpowiedzialnym artystą.
  9. Napisz, z którymi galeriami handmade już współpracujesz. Podlinkuj swoje butiki w tych galeriach. Pokażesz tym samym, jak dbasz o to, by Twój butik wyglądał profesjonalnie. Właściciele galerii będą wtedy sami mogli stwierdzić, że masz ładnie skomponowane wszystkie fotografie (nie tylko te ze zgłoszenia), dobrze napisane opisy i dbasz o klientów.
  10. Sprawdź, czy Twoje zgłoszenie nie zawiera błędów. Zgłoszenia napisane z błędami ortograficznymi źle świadczą o tym, który je napisał.
  11. Zaczynaj wysyłanie zgłoszeń „od dołu”, czyli od galerii mniej popularnych i postępuj tak, jakbyś szedł po drabinie. Im popularniejsza galeria, tym trudniej się do niej dostać, dlatego dobrze jest zacząć od tych mniej popularnych.

kreska

Jeśli zdarzyło się, że dostałeś odmowną odpowiedź – nie „fochaj” się.

Właściciele galerii znają doskonale swoich klientów, zwykle bardzo dobrze wiedzą co sprzedaje się u nich najlepiej i być może jest tak, że stwierdzili, że to nie jest po prostu Twój rynek.

Możesz oczywiście poprosić o uzasadnienie odmowy. Jeśli takie dostaniesz, będziesz mógł się do niego odnieść i przede wszystkim, będziesz wiedział, nad czym jeszcze powinieneś popracować, co poprawić by następnym razem odpowiedź galerii była pozytywna.

Powodzenia!

kreska

 

mTURKUSOWE

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *