Pyt.137. Od czego zacząć planowanie płatnej reklamy rękodzieła?

Od samego początku istnienia tego bloga piszę Ci o tym…

…jak bezpłatnie reklamować swoje rękodzieło za pomocą mediów społecznościowych i bloga.

Dzisiaj chciałabym zacząć nowy temat, mianowicie płatną reklamę, gdyż wiem, że wielu rękodzielników decyduje się również na takie formy reklamy i ma przygotowany budżet specjalnie na ten cel.

Płatną reklamę jednak musisz przemyśleć dużo szczegółowiej niż tą bezpłatną.

Powinieneś poświęcić temu tematowi znacznie więcej czasu i zaplanować ją konkretniej, gdyż uczenie się metodą prób i błędów w tym przypadku, będzie dla Ciebie podwójnie kosztowne.

Tworzenie dobrej reklamy jest jak tworzenie dobrego rękodzieła.

To sztuka.

Dobrze zaprojektowana reklama bowiem będzie uwodziła Twoich klientów i sprawiała, że pod jej wpływem będą się oni decydowali na zakup Twoich wyrobów.

Zanim jednak zabierzesz się za planowanie płatnej kampanii reklamowej Twojego rękodzieła, musisz pamiętać o tym, że

kreska

w dzisiejszych czasach ludzie stali się wyjątkowo oporni na reklamę, umieją się jej opierać i jej unikać. Znacznie szybciej się też dekoncentrują przez to, że codziennie są zasypywani różnego rodzaju reklamami – od mailingu, przez reklamy w mediach społecznościowych po ulotki.

kreska

Nudne, powtarzalne, nieciekawe reklamy są nie tylko omijane przez klientów. One sprawiają, że w umyśle klienta koduje się automatycznie pejoratywne nastawienie do marki, która prowadzi agresywną kampanię promocyjną.

Źle przemyślana reklama zatem nie tylko jest nieskuteczna, ona w dużej mierze szkodzi Twojemu rękodzielniczemu biznesowi.

Dlatego reklama Twojego rękodzieła musi być po prostu błyskotliwa, musi wyróżniać się spośród innych reklam.

Zanim zaczniesz pracować nad jej treścią, musisz jednak zadać sobie te pytania i odpowiedzieć na nie:

kreska

  • Kto jest moim klientem idealnym (do niego będziesz kierował swoją reklamę)?
  • Gdzie przebywa (ta wiedza będzie Ci potrzebna do tego, by wybrać miejsca w których będziesz umieszczał swoją reklamę)?
  • Jakie masz oczekiwania co do planowanej reklamy, czemu ma służyć, jaki jest jej cel (czy ma być informacyjna, sprzedażowa, czy może ma budować społeczność wokół Twojej marki handmade)?
  • Jakim językiem powinieneś mówić w reklamie (tylko wtedy klient, do którego kierujesz reklamę będzie w stanie ją zrozumieć)

kreska

To jest Twoja praca domowa na dziś 🙂

Odpowiedz (pisemnie) na te pytania, wtedy następnym razem, gdy poruszę temat płatnej reklamy, będziesz przygotowany i zrozumiesz lepiej o czym piszę.

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *