Pyt.138. Po co rękodzielnikowi cele reklamowe?

Potrzebne mu są one dokładnie po to, po co potrzebują ich przedsiębiorcy z innych branż.

Głównym zadaniem planowanej przez Ciebie kampanii reklamowej jest wywieranie wpływu na decyzje i zachowanie Twoich klientów.

Nie ma znaczenia to, czy planujesz płatną reklamę na  facebooku, czy kampanię w adwords, czy też chciałbyś reklamować swoje produkty za pomocą bannerów na stronach powiązanych tematycznie lub prasie.

Musisz wiedzieć zatem, jakiego zachowania oczekujesz po klientach i co konkretnie chcesz osiągnąć za pomocą planowanej kampanii reklamowej.

Od tego bowiem będzie zależał caluteńki przekaz reklamowy, od treści reklamy, po miejsca, w których będziesz ją zamieszczać.

Przygotowałam dla Ciebie listę głównych celi reklam rękodzieła.

kreska

  • Wzrost sprzedaży rękodzieła – to główny cel każdej kampanii reklamowe, wszak każdy rękodzielnik pragnie zwiększyć ilość kupujących jego rękodzieło.
  • Pozbycie się dawnych zapasów – jeśli masz rękodzieło, które od dawna zalega na dnie szuflady, czasami dobrze jest je sprzedać w ramach akcji promocyjnej, np. przy okazji zimowej wyprzedaży, zanim minie moda na dany kolor, akcent lub wzór.
  • Zwiększenie zasięgu postów i artykułów – jeśli chcesz szybko zwiększać zasięgi postów na facebooku lub oglądalność artykułów na Twoim blogu rękodzielniczym.
  • Zmiana wizerunku marki handmade – gdy zmieniłeś logo, kolory przewodnie lub nazwę, ewentualnie przy zmianie asortymentu lub znaczącego jego poszerzenia.
  • Zwiększenie rozpoznawalności marki handmade – gdy chcesz budować świadomość marki wśród amatorów rękodzieła.
  • Utrzymanie lojalności klientów – tę reklamę kierujesz do klientów, którzy już zakupili Twoje rękodzieło po to, by ponowili zakup.
  • Wprowadzenie do oferty nowego produktu – kampania informująca o nowościach w Twoim klepie.
  • Informowanie o produkcie – reklama edukująca klientów o Twoim wyrobie, jego zastosowaniu, uświadamiająca jak go używać.
  • Przedłużenie sezonu  – taką reklamę prowadzi aktualnie Allegro i kieruje ją do osób, które otrzymały niechciane prezenty po to, by wystawili je ponownie na aukcji.
  • Odzyskanie utraconych klientów – czasami się zdarza, że „pod nosem” wyrasta Ci rękodzielnicza konkurencja, która agresywną promocją cenową „odbija” Ci klientów, wtedy planujesz reklamę, której celem jest ich odzyskanie.

kreska

 

Jak widzisz, cele te w dużej mierze zależą od tego, co dzieje się w Twoim rękodzielniczym przedsiębiorstwie, czasami zależą one od jednej, konkretnej sytuacji.

Dokładne ich określenie pomoże Ci w odpowiednim opracowaniu koncepcji reklamy, to zaś ma wpływ bezpośredni na to, czy reklama, za którą masz zamiar zapłacić, będzie skuteczna.

W prostych słowach rzecz ujmując, od tego będzie zależało to, czy ciężko zarobione przez Ciebie złotówki wyrzucisz w błoto, czy sprawisz, że każda z nich się zwróci i przyniesie określony zysk.

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *