Pyt.146. Co to jest social proof i dlaczego jest ważny dla rękodzielnika?

Zastanów się, kiedy zakupy przychodzą Ci łatwiej?

Czy wtedy, gdy masz kupić coś w sklepie nikomu nieznanym, czy w takim, który zna wiele osób?

Zastanów się też, czy zakupy w sklepie, którego nikt nie zna, w którym jest świetny asortyment w doskonałych cenach, przyjdą Ci na prawdę bez oporów?

Oto temat dzisiejszego wpisu.

kreska

 

Social proof to inaczej dowód społeczny.

Jest to bardzo skuteczna technika wywierania wpływu i prawidłowo stosowana, może silnie wpłynąć na wysokość sprzedaży Twojego rękodzieła.

Metoda ta opiera się na założeniu, że ludzie w sytuacjach niepewnych postępują tak, jak większość,

gdyż  zakładają, że większość nie może się mylić.

Działa ona tak skutecznie, ponieważ opiera się na mechanizmie uczenia się od innych, który to mechanizm towarzyszy każdemu nas od dzieciństwa.

Przygotowałam dla Ciebie listę dowodów społecznych, które są przydatne przy sprzedaży rękodzieła:

  • polubienia na fanpage – pokazują popularność Twoją i  Twojego rękodzieła
  • komentarze i udostępnienia – dowodzą tego, że Twoi klienci lubią Twoje rękodzieło i angażują się w Twoją markę na tyle, by poświęcić swój cenny czas na to, by powiedzieć o nim innym osobom.
  • komentarze na blogu – działają tak samo, jak komentarze na facebooku.
  • rekomendacje i polecenia – dowodzą, że klienci, którzy już zakupili Twoje rękodzieło, są z niego zadowoleni
  • opinie – działają tak jak rekomendacje i polecenia
  • popularne produkty – ten element bardzo silnie działa na potrzebę przynależności do jakiejś grupy społecznej, w tym przypadku, do grupy klientów Twojego rękodzieła
  • „klienci, który kupili ten produkt, kupili również” – takie rozwiązanie podkreśla podobieństwo gustów z pewną grupą osób.

Czy Twoja strona internetowa/blog/fanpage posiada te elementy? Czy dbasz o to, by były one odpowiednio wyeksponowane?

Jeśli nie, czas najwyższy to zmienić.

kreska

 

Przyznaj, że ta technika nie jest zbyt skomplikowana. Jej największą zaletą jest to, że jednocześnie jest tak bardzo skuteczna.

Oczywiście, o pewnych rzeczach przy jej stosowaniu należy pamiętać, by nie przedobrzyć, ale o tym napiszę Ci jutro. Stay tuned!

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

 

 

Jedna odpowiedź do “Pyt.146. Co to jest social proof i dlaczego jest ważny dla rękodzielnika?”

  1. To wszystko prawda. Chętniej robimy zakupy w miejscach popularnych czy polecanych przez innych. Dlatego bardzo ważne jest tworzenie pozytywnej opinii o sobie, budowanie swojej strefy fanów, zbieranie rekomendacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *