Pyt.154. Co to takiego brief marketingowy i czy jest potrzebny rękodzielnikowi?

Brief marketingowy, jak wiesz po lekturze wczorajszego wpisu, to element Twojego rękodzielniczego planu marketingowego.

Czym jest brief marketingowy?

Jest to zarys planowanej kampanii reklamowej w formie streszczenia.

Zawiera wszystkie niezbędne informacje na temat kampanii i jej celów.

Wiem, wiem, definicja ta brzmi „jak z kosmosu” i patrząc przez pryzmat Twojego maleńkiego, rękodzielniczego przedsiębiorstwa pomyślisz – to nie dla mnie.

To błąd.

Jako mały przedsiębiorca również przeprowadzasz kampanie reklamowe, być może robisz to nieświadomie, a może nigdy nie patrzyłeś na swoje działania jak na kampanię właśnie.

Zastanów się, ile razy wykupywałeś opcję „promuj post” lub „promuj witrynę” na facebooku?

Jeśli zrobiłeś to choć raz – to przeprowadziłeś mini kampanię reklamową swojego mini przedsiębiorstwa.

Jeśli zaś działania te nie przyniosły oczekiwanego skutku, to dlatego, że zrobiłeś je bez planu i na zasadzie…

„a, spróbuję, co będzie, to będzie”…

Było tak?

Dlatego dziś opiszę Ci brief marketingowy.

Dzięki niemu cele Twoich marketingowych działań stanął się bardziej osiągalne.

Weź kartkę i długopis i wypisz to, co za chwilę wyszczególnię dla Ciebie w punktach, w odniesieniu do Twojej marki handmade.

kreska

 

  1. Twój produkt – co to takiego? Jaki produkt chcesz promować? Czy jest to nowa kolekcja? Nowa linia? Do czego służy? Kto będzie zainteresowany tym produktem (klient idealny)? Gdzie można kupić Twój produkt?
  2. Twoja konkurencja – co to za marki? Czym się różnią od Twojej, a w czym są podobne? Jakie mają ceny, wygląd, jakość, atrakcyjność? Na jakim rynku i jakimi kanałami działa? Kto kupuje ich produkty? Czy macie wspólnych klientów?
  3. Cele – wypisz je wszystkie. Jakie to mogą być cele, przeczytasz w odpowiedzi na pyt. 138.
  4. Cechy Twojego produktu – jakie ma zalety, jakie ma wady?
  5. Co o Twoim produkcie myślą Twoi klienci – przeanalizuj komentarze i feedback, jaki dostajesz od klientów kupujących Twoje rękodzieło. Jakie odczucia mają Twoi klienci?
  6. Jaki jest Twój komunikat?
  7. Czy są jakieś przeszkody, które będziesz musiał pokonać? Bądź ze sobą szczery. To bardzo istotny punkt briefu marketingowego – jakie przeszkody będziesz musiał pokonać? Taka przeszkodą może być na przykład  silny przekaz konkurencji. Wypisz wszystko, co Ci przyjdzie do głowy.
  8. Budżet i zasoby – czym faktycznie dysponujesz?

kreska

 

Teraz przyjrzyj się temu, co powstało.

Przeczytaj teraz, co napisałeś i przyznaj, że masz przed sobą konkretne wytyczne kampanii reklamowej.

Właśnie otrzymałeś pewien rodzaj szablonu wraz ze wskazówkami.

Dodatkowo, taki brief będzie działał motywująco, wracaj do niego często, zarówno przy tworzeniu swojej reklamy, jak i później, przy sprawdzaniu „jak poszło”.

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *