Pyt.160. Do czego rękodzielnikowi dywersyfikacja kanałów sprzedaży?

Dzisiaj o tym, jak obniżać ryzyko nagłego spadku sprzedaży Twojego rękodzieła.

Dywersyfikacja to inaczej różnicowanie.

Można różnicować swój asortyment (i oferować różne kolekcje), dostawców (i kupować półfabrykaty regularnie w różnych sklepach i tym samym mieć zniżki lub rabaty w każdym z nich), rynki zbytu (klientów) czy technologii (np. nośniki treści – blog, fanpage, strona internetowa).

Ja chciałabym omówić dzisiaj dywersyfikację kanałów sprzedaży rękodzielnika.

kreska

Każda dywersyfikacja służy zmniejszeniu ryzyka prowadzenia działalności, dywersyfikacja kanałów sprzedaży rękodzieła zmniejsza prawdopodobieństwo strat.

kreska

W jaki sposób?

Sprzedaż rękodzieła kieruje się dokładnie tymi samymi zasadami co sprzedaż każdego innego produktu.

Oznacza to, że tak jak przy sprzedaży długopisów, tak i przy sprzedaży rękodzieła, warto dywersyfikować, czyli różnicować kanały sprzedaży.

Producent długopisów sprzeda część swoich wyrobów do hurtowni z materiałami biurowymi, część sprzeda na allegro, część sprzeda lokalnej księgarni, część do supermarketów a część wyeksportuje.

Tym sposobem, jeśli lokalna księgarnia zbankrutuje, on sam nie odczuje znaczącego tąpnięcia przychodów ze sprzedaży.

kreska

Jeśli będziesz sprzedawał swoje rękodzieło za pośrednictwem jednego kanału sprzedaży, będziesz narażony na olbrzymie straty w przypadku, gdy stracisz możliwość używania tego kanału.

Brak dywersyfikacji kanałów sprzedaży sprawia, że stajesz się całkowicie uzależniony od tego jednego kanału.

Przeanalizuj zatem swoje działania sprzedażowe.

Za pomocą ilu kanałów sprzedażowych sprzedajesz swoje rękodzieło?

Czy nie polegasz w głównej mierze np. na jednej galerii internetowej z rękodziełem? Czy jedyny kanał, którego używasz to sprzedaż bezpośrednia na targach i kiermaszach?

Co zrobisz, jeśli właściciele tej galerii internetowej postanowią ją zamknąć, lub, jeśli złamiesz nogę i nie będziesz mógł jeździć od kiermaszu do kiermaszu ze swoja rękodzielniczą ekspozycją?

Oto kilka kanałów sprzedażowych, za pomocą których możesz sprzedawać swoje wyroby handmade:

  • własny sklep internetowy
  • internetowa galeria z rękodziełem
  • stacjonarna galeria z rękodziełem
  • targi i kiermasze
  • sklepy i butiki partnerskie
  • aplikacje w mediach społecznościowych

kreska

 Ja swoje ślubne rękodzieło sprzedaję za pośrednictwem każdego z wyżej wymienionych kanałów.

Z ilu korzystasz Ty?

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Jedna odpowiedź do “Pyt.160. Do czego rękodzielnikowi dywersyfikacja kanałów sprzedaży?”

  1. Koniecznie musisz zrobić dla nas post – na co zwrócić uwagę przy wyborze możliwości dokonania płatności dla klientów (przelewy on-line, natychmiastowe, płatność kartami kredytowymi i… terminale POS). Przy okazji sklepu on-line i płatności na targach 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *