Pyt.219. Jak dbać o spójną identyfikację wizualną Twojej marki handmade na facebooku?

Powracam dzisiaj do tematów związanych z promocją Twojego rękodzieła na facebooku.

Ponieważ identyfikacja wizualna Twojej rękodzielniczej marki jest kluczowa również podczas płatnej promocji na facebooku, chcę napisać Ci dzisiaj kilka słów o tym, jak zadbać o tę identyfikację na tym portalu społecznościowym i sprawić, że będzie ona spójna.

Tylko taka identyfikacja bowiem, będzie działała na korzyść Twojej marki i dosłownie „odwali” za Ciebie olbrzymią część trudnej, marketingowej roboty.

Oto lista, którą dla Ciebie przygotowałam:

kreska

  • Zadbaj o to, by banner i fotografia profilowa Twojego fanpage, korespondowały ze sobą. Tutaj dowiesz się o tym więcej.
  • Na fotografiach zamieszczaj logo swojej marki zawsze tej samej wielkości , w tym samym miejscu. Wtedy, gdy Twoi klienci będą przeglądali fotografie Twojego produktu w katalogach na facebooku (przewijając je), logo nie będzie „skakało” po zdjęciach i nie będzie tym samym odwracało uwagi od Twojego rękodzieła.
  • Używaj elementów zapadających w pamięć. Stwórz bazę spójnych teł i gadżetów, których będziesz używał zamiennie, w zależności od potrzeb. Dodatkowo układaj zawsze podobnie swoje rękodzieło i podobnie kadruj zdjęcia.
  • Używaj Twoich, markowych kolorów.
  • Używaj na fotografiach zawsze tej samej czcionki. Twojej. Tej samej, której używasz na ulotkach, wizytówkach, bilecikach i nagłówkach na Twojej stronie i blogu.
  • Styl Twoich nagłówków, bannerów, fotografii, plakatów promujących Twoje konkursy i wszelkich innych grafik, powinien być taki sam. Twoi klienci, bez patrzenia w logo, powinni kojarzyć ze sobą te elementy, tylko na podstawie stylu.
  • Grafiki, które zamieszczasz, najlepiej, aby były tej samej wielkości.

kreska

Jeśli potrafisz stworzyć sam grafiki, gadżety, tła, bannery,  to zrób to śmiało.

Jeśli natomiast nie czujesz się jeszcze swobodnie w tworzeniu grafik i nie masz doświadczenia w marketingu (a to doświadczenie jest kluczowe w tworzeniu elementów, które mają za Ciebie sprzedawać Twoje rękodzieło), zleć to zadanie komuś, kto się na tym zna.

Używanie kiepskich, nieprzemyślanych grafik, które nie będą pasowały do charakteru Twojej marki, będzie zwyczajnie rujnowało całą Twoją marketingową pracę.

Ja polecam oczywiście Unikato.

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

2 odpowiedzi do “Pyt.219. Jak dbać o spójną identyfikację wizualną Twojej marki handmade na facebooku?”

  1. Ja również polecam współpracę z Kasią z Unikato. Kaśka jak mało kto rozumie potrzeby drugiej strony. Poprawki w tej Współpracy NIE ISTNIEJĄ! <3 Za moment dodam nowe dzieło Kasi – baner dotyczący naszej zabawy na powitanie Wiosny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *