Pyt.225. Jak ograniczać ilość produktów w rękodzielniczej ofercie?

W odpowiedzi na pyt.220 napisałam Ci o tym, co się dzieje w głowie klienta, gdy oferujesz mu za dużo produktów.

Dzisiaj napiszę kilka słów o tym, jak ograniczać ilość rękodzieła w swojej ofercie.

Święta są, więc przygotowałam ten wpis w formie listy, do szybkiego „przetrawienia”.

kreska

  • Podziel swoje wyroby na kolekcje. Użyj jakiegoś klucza i podziel produkty wg. materiałów, motywów, sposobów zastosowania…Nadaj tym grupom produktów fajne nazwy – tym sposobem stworzyłeś kolekcje.
  • Sprawdź, które kolekcje są najpopularniejsze. Dokonasz tego, analizując swoją sprzedaż i sprawdzając, które grupy produktów sprzedajesz najczęściej.
  • Zobacz, które produkty z danych kolekcji sprzedają się najczęściej. To będą Twoje „świeże bułeczki” i te produkty powinieneś najbardziej eksponować.
  • Zobacz, co sprzedaje się rzadko.
  • Zobacz, co się wcale nie sprzedaje.
  • Usuń lub ogranicz wykonywanie tego, co się nie sprzedaje.

kreska

Oczywiście, nie musisz być radykalny w tych działaniach. Najważniejsze dla Ciebie jest to, by pomóc Twojemu klientowi w podjęciu decyzji, które rękodzieło kupi i ustrzec go przed paraliżem decyzyjnym.

Eksponuj „gorące bułeczki” i kolekcje, które cieszą się największą popularnością.

Te przedmioty, które sprzedają się kiepsko, niech będą mniej widoczne.

Więcej o tym, jak tworzyć, planować i eksponować swoje kolekcje rękodzieła, przeczytasz w odpowiedzi na pyt. 35 oraz 22.

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *