Pyt.226. Kiedy Twoja marka handmade jest gotowa na profesjonalny, płatny marketing?

O tym, że warto (i dlaczego warto) jest marketingowo współpracować z innymi, by promować swoje rękodzieło, pisałam Ci w odpowiedzi na pyt. 170.

Zanim jednak podejmiesz jakiekolwiek kroki w kierunku takiego profesjonalnego marketingu, musisz wiedzieć, kiedy jest dobry moment na to, by je podjąć.

Innymi słowy – kiedy Twoja rękodzielnicza marka jest na to gotowa.

kreska

Ponieważ, jeśli przystąpisz do profesjonalnych,

płatnych działań marketingowych zbyt wcześnie,

wydasz pieniądze na nieskuteczną, niedziałającą reklamę.

kreska

I zafundujesz sobie porcję porządnej, tłustej frustracji.

Dlatego stworzyłam dla Ciebie listę TOP 12 rzeczy, które muszą być gotowe, zanim przystąpisz do profesjonalnej, marketingowej współpracy z blogerami, firmami oferującymi pomoc w takich promocjach i innymi markami, z którymi możesz „współ-promować” swoje rękodzieło.

kreska

  1. Komunikacja wizualna Twojej firmy powinna być spójna. Nie będę już po raz kolejny pisać, na czym polega taka spójna komunikacja, odeślę Cię zwyczajnie do odpowiedzi na Pyt.31.
  2. Komunikacja ta powinna być również spójna na wszystkich mediach, których używasz. Zatem Twój blog, strona internetowa, sklep i profile na portalach społecznościowych, powinny być skorelowane.
  3. Misja i wizja Twojej rękodzielniczej firmy powinny być jasne i precyzyjnie określone.
  4. Intuicyjny, jasny i klarowny sposób, w który Twój klient może się z Tobą skontaktować.
  5. Zoptymalizowany sklep internetowy (jeśli go posiadasz), ze szczególnym naciskiem na to, by nawigacja po nim i proces zakupowy, były proste dla klienta.
  6. Powinieneś mieć jasny i klarowny plan marketingowy i szczegółowo opisaną strategię marketingową.
  7. Powinieneś mieć określony (z góry) budżet na płatną reklamę.
  8. Powinieneś dysponować bazą fotografii packshotowych i lifestylowych Twoich produktów.
  9. Ważne, abyś miał przygotowane różne artykuły i notatki prasowe (w formacie PDF), do natychmiastowego udostępnienia.
  10. Miej pod ręką kilka gotowych produktów, przeznaczonych wyłącznie do promocji, które możesz od razu wysłać (np. redaktorowi magazynu do sesji fotograficznej), jeśli nadejdzie taka potrzeba. Przykładem takiej sytuacji w moim przypadku, może być filmik, promujący dodatki ślubne polskich projektantów handmade, wyprodukowany przez popularną galerię z rękodziełem Pakamera.pl. Informację o możliwości lokowania mojego produktu w tym filmiku otrzymałam zaledwie kilka dni przed jego kręceniem, gdybym zatem nie miała takich „promujących”, gotowych produktów pod ręką, ominęłaby mnie darmowa okazja na promowanie mojego rękodzieła. Filmik możesz zobaczyć TUTAJ.
  11. Produkty „promujące” od razu wpisz w koszty prowadzenia swoich działań marketingowych, gdyż nie zawsze otrzymasz je z powrotem.
  12. Stwórz listę magazynów, portali i marek, o których sądzisz, że docierają również do Twoich klientów idealnych. Z nimi nawiąż współpracę.

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *