Pyt.227. Jakie umiejętności powinieneś posiąść, zanim podejmiesz działania PRowe?

Planujesz podjąć działania PR-owe Twojej marki handmade?

Musisz się zatem porządnie uzbroić przed podjęciem pierwszych kroków w tym kierunku, gdyż działania PR-owe często przypominają pole walki 🙂

Może jednak zacznę od wyjaśnienia, na czym właściwie polegają działania PRowe.

PR – z ang. Public Relations – to określone działania marketingowe, których celem jest dbałość o dobry wizerunek Twojej marki handmade.

kreska

To zaplanowane, stałe działania, które podejmujesz, by budować i utrzymywać wzajemnie dobre stosunki pomiędzy Twoją firmą a jej otoczeniem (klientami, pozostałymi podmiotami na rynku i konkurencją).

kreska

Jeśli podjąłeś decyzję o rozpoczęciu takich działań, przygotuj się do nich odpowiednio:

  1. Zastanów się, jak chcesz, by Twoją markę postrzegali Twoi klienci?
  2. Postaw na kreatywność. To Twój sprzymierzeniec. Jej brak zaś, zamorduje Ci Twój PR.
  3. Twoje działania będą skuteczne, tylko jeśli będziesz konsekwentny i wytrwały.
  4. Musisz być odporny na krytykę, bo ta z całą pewnością się pojawi.
  5. Zastanów się, jak przykujesz uwagę otoczenia.
  6. Szczerość i szacunek dla klienta są jedyną słuszną drogą rozwoju Twojej marki i Twoich działań PR-owych.
  7. Zaufaj swojej intuicji, jeśli ta podpowiada Ci, by czegoś nie robić, nie rób tego. Musisz wiedzieć, kiedy czegoś nie robić, ta wiedza jest niekiedy ważniejsza od wiedzy o tym, co robić.
  8. Pokochaj swojego klienta. Tylko wtedy pojawi się w Tobie pragnienie tego, by Twój klient był „wygranym” w sprzedaży.
  9. Tekst. Jeśli sam nie masz pióra lekkiego, zleć napisanie tekstów PR-owych komuś, kto je ma, tylko wtedy będą skuteczne.
  10. Podobnie do płatnych działań marketingowych, na te PR-owe, Twoja marka musi być również przygotowana.

 

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *