Pyt.24. Dlaczego Twój styl jest tak ważny w sprzedaży Twojego rękodzieła?

„A tamta Pani obok miała TAKIE SAME, ale za połowę mniej!”

Jestem pewna, ze wiele z Was czytając nagłówek dzisiejszego wpisu, uśmiecha się pod nosem i potakująco kiwa głową.

Chociaż sugeruje on temat związany z ceną, to wcale tak nie jest. Bo cena nie ma najmniejszego znaczenia, gdy Twoje rękodzieło jest jedyne w swoim rodzaju.

Czy wiesz, że najsłynniejsi fotografowie nie podpisują swoich fotografii? Nie robią tego, dlatego, że ich fotografie mówią same za siebie, to one stanowią ich podpis.

Takie powinno być Twoje rękodzieło właśnie.

kreska

Nie ma znaczenia ilu jest twórców pracujących w tej samej technice co Ty.

Pomimo tego, że setki osób haftuje sutaszem, w zasadzie z zamkniętymi oczami rozpoznam prace Anny Lipowskiej – LiAnny, Margity Radziewicz czy włoskiej artystki Sereny Di Mericione lub znanej wszystkim sutaszujacym Dori Csengeri (choć 90% z tych osób powtarza lub choć raz powtórzyło Jej wzór).

To samo się dzieje w innych technikach rękodzielniczych. Nie sposób pomylić biżuterii wykonanej w technice wire wrappingu Izy Malczyk, czy Jolanty Pietrzak – Alabamy z żadną inną. Od razu poznacie też biżuterię art clay Anny Mazoń – Drakonarii, Renaty Sosin – Czapli Art i Sylwii Stawowskiej – Galerii ES. Nawet „swara na biglu” można „nadziać” w charakterystyczny dla siebie sposób, co widać wyraźnie w pracach Mariselli, czyli Edyty Woźniak.

To tylko kilka z wielu przykładów artystek, których styl wyraźnie wyróżnia się spośród innych (podałam tu przykłady biżuteryjne, ponieważ sama wykonuję biżuterię handmade i jest to temat najbliższy memu sercu, analogicznie jednak znajdziesz takie przykłady w absolutnie każdej technice).

Twój własny, niepowtarzalny styl to fundament Twojej działalności rękodzielniczej.

Wiem, prawdopodobnie powiesz, że to trudne lub nawet niemożliwe.

Powiem Ci, to prawda ale… tylko pozornie.

Serio, serio!

Jestem pewna, że nikt mi nie zarzuci, że piszę nieprawdę stwierdzając, że każdy z Was jest inny.

Masz kompletnie inny bagaż doświadczeń życiowych od drugiej osoby tworzącej w tej samej technice, inaczej patrzysz na kolory i faktury, coś innego Cię inspiruje i zachwyca. Twój styl zaś to nic innego jak przeniesienie tych doświadczeń na materię z którą pracujesz. Nie opowiadaj wyłącznie słowem, o tym co Cię zachwyca i inspiruje – opowiadaj używając różnych form w Twoich pracach, doborem materiałów i kolorów. Opowiadaj sposobem w jaki fotografujesz swoje wyroby i w jaki je eksponujesz na kiermaszach.

kreska

Jeśli pracując będziesz słuchał wyłącznie Twojego wewnętrznego głosu, Twoje rękodzieło nigdy nie będzie takie samo jak u kogoś innego.

To jest niemożliwe!

kreska

Tylko mając swój własny styl będziesz się wyróżniał. Po tym będą poznawać Cię Twoi klienci i inni twórcy (a to również, wbrew pozorom, bardzo ważne, swoją reputację jako twórca budujesz również w oczach innych twórców).

Jeśli Twoje wyroby będą podobne do innych, lub takie same – zginiesz w tej masie i będziesz skazany na sprzedaż przypadkową, czyli rzadką.

A jeśli jesteś twórcą, który chce na swojej pasji zarabiać – nie możesz pozwolić sobie na rzadką sprzedaż, prawda?

Jutro – pytanie dotyczące Twojego bloga rękodzielniczego.

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

 

9 odpowiedzi do “Pyt.24. Dlaczego Twój styl jest tak ważny w sprzedaży Twojego rękodzieła?”

  1. Zgadzam się ze wszystkim . Tylko prace zrobione według własnych pomysłów i upodobań odzwierciedlają nas same, są niepowtarzalne jak my jesteśmy niepowtarzalne 🙂 Problem tylko w tym, by ten styl wyszlifować i uczynić swoim znakiem rozpoznawczym. Na to trzeba czasu, pracy i zaangażowania – a to naprawdę trudne i wymaga poświęcenia. Bardzo podoba mi się ta strona i tematyka, serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *