Pyt. 240. Czy masz klientów z polecenia?

Jednym z sygnałów, że jesteś na dobrej drodze do zbudowania swojej silnej marki osobistej, są zamówienia z polecenia.

Twój zadowolony klient, szepcze słówko swojemu znajomemu i tym sposobem zyskujesz nowego klienta.

Jednak nie wiem, czy wiesz, że nawet klient, któremu polecono Twoje rękodzieło, zanim się z Tobą skontaktuje, najpierw dokładnie sprawdzi, kim właściwie jesteś.

Każdy nowy klient, nawet ten z polecenia, zechce zweryfikować otrzymane informacje o Tobie, przeprowadzi więc mini „śledztwo” w internecie o Tobie i Twoich dokonaniach.

kreska

Z tego powodu, jako właściciel marki rękodzielniczej, budując silną markę osobistą, powinieneś dokładnie przemyśleć cały proces jej budowania tam, gdzie będą Cię sprawdzali Twoi przyszli klienci.

kreska

Na co więc powinieneś zwrócić szczególną uwagę, aby nie tracić klientów z polecenia?

Oto kolejna lista, którą dla Ciebie przygotowałam. Są to elementy, które należy wnikliwie przeanalizować, by mieć pewność, że budujesz mocną, rękodzielniczą markę osobistą:

  • Domena, czyli Twój internetowy adres. Zerknij na swoją główną stronę, jaki ma adres? Czy wygląda on rzetelnie i poważnie? Jeśli twój adres wciąż przypomina taki: anulkirobutki.bloog.pl, czas najwyższy go zmienić. O ile tego typu adresy internetowe dobrze służą do stron lub blogów typowo hobbystycznych, o tyle, jeśli budujesz biznes na bazie swojego hobby, Twój adres powinien brzmieć zwyczajnie mniej casualowo. Powinien on już na etapie wpisywania linku w wyszukiwarce, mówić o Tobie i Twoim rękodziele – jestem profesjonalistą.
  • Wygląd Twoje strony internetowej. Nie tylko powinien być spójny z Twoją komunikacją wizualną. Powinien ponadto sprzyjać podtrzymywaniu więzi i budowaniu relacji z Twoimi klientami. Nawigacja strony powinna być zatem przyjazna i intuicyjna a jej wygląd przyjemny dla oka. Czy zakładka o Tobie oraz strona z danymi do kontaktu są umieszczone w miejscu, które gwarantuje to, że klient szybko je znajdzie, czy też może trzeba się oszukać tych informacji? Jak wygląda zakładka o Tobie, czy stanowi odpowiednia wizytówkę Twojego rękodzieła? Czy po lekturze tej zakładki klient będzie przekonany, że trafił w dobre ręce?
  • W czym jesteś specjalistą? Czy na Twojej stronie internetowej znajdują się informacje i przytoczone przykłady, świadczące o tym, że jesteś specjalistą w danej dziedzinie? Czy informacje te są napisane językiem zrozumiałym dla Twojego klienta?
  • Jaki problem rozwiązujesz? Jaką potrzebę zaspakajasz?
  • Co wyróżnia Cię od konkurencji? Czy aby na pewno po wejściu na Twoją stronę, klient ma wrażenie – woow, tego jeszcze nie widziałem? Czy też ma raczej wrażenie, że oto trafił na kolejną stronę, na której wszystkiego  jest pełno, w dodatku są to rzeczy, które widzi wszędzie (od allegro przez internetowe galerie z rękodziełem po olx) a w co najmniej połowie z tych miejsc, te same rzeczy są tańsze?
  • Czy fotografie zamieszczone na Twojej stronie na pewno pracują na korzyść Twojego rękodzieła? To one w końcowym rozliczeniu, mają decydujący wpływ na to, czy Twój klient zdecyduje się na zakup przez internet, czy też nie.
  • Czy masz coś ciekawego do powiedzenia w swojej dziedzinie? Jak wygląda Twój blog, jakie treści w nim zamieszczasz?
  • Jak wyglądają Twoje profile na portalach społecznościowych. Czy są spójne ze stroną i blogiem? Czy jesteś aktywny w tych mediach i prowadzisz dialog ze swoimi potencjalnymi klientami?

kreska

Zachęcam Cię do tego, byś poświęcił troszkę czasu na przeprowadzenie takiej analizy.

Będziesz zaskoczony, jakie efekty może przynieść.

Więcej o marketingu szeptanym, czyli o sile przekazu z polecenia, dowiesz się z odpowiedzi na pyt. 169.

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *