Pyt.268. Czym jest e-PR?

O temat PR-u rękodzielnika otarłam się już w odpowiedzi na Pyt. 227.

Dzisiaj do niego wracam.

PR, tak jak inne dziedziny naszego codziennego życia, wraz z rozwojem internetu, zszedł do sieci i od tej pory całkiem prężnie sobie w niej poczyna.

To zupełnie odmieniło jego oblicze, bo oto każdy właściciel marki, może podejmować pewne działania PR-owe we własnym zakresie.

kreska

Dzięki temu, że internet jest powszechnie dostępny, działania PR-owe stały się znacznie skuteczniejsze a przekazy, które tworzysz docierają do odbiorcy

znacznie szybciej.

kreska

O jakich działaniach mówię?

W zasadzie o każdych, które może przeczytać Twój klient i które pokazują się w internetowej, publicznej przestrzeni.

Bo PR to nie tylko publikacje w prasie w informacje w mediach.

Twój osobisty, rękodzielniczy PR to każdy komentarz, który zostawiasz, jako marka na innych stronach fanpage, każda Twoja notatka na blogu.

Każdy komentarz, który na Twojej stronie pozostawiają Twoi klienci i każdusieńka opinia o Twoim rękodziele.

Każda z wyżej wymienionych czynności bowiem kształtuje Twój wizerunek i buduje pozycję Twojej marki w internecie.

To dzięki nim jesteś w stanie, małymi kroczkami, codziennymi, niewielkimi zabiegami, poszerzać swój rynek i zasięg oddziaływania na klientów.

A to jest przecież istota PR-u; tworzenie i potem podtrzymanie pozytywnych relacji ze wszystkimi osobami, nie tylko klientami, które stykają się z Twoją rękodzielniczą marką (będą to również Twoi dostawcy i Twoja konkurencja).

kreska

Warto, aby każde Twoje działanie PR-owe podejmowane w internecie, szło w parze z regularnymi działaniami marketingowymi.

Granica między nimi jest często bardzo cienka i bywa, że się zaciera, jednak tylko wykonywane razem, równolegle będą skutecznie działały na korzyść Twojego rękodzielniczego biznesu.

Dzieje się tak, ponieważ te pierwsze będą budowały wizerunek, który wpłynie na wzrost sprzedaży Twoich produktów, te drugie zaś będą bezpośrednio wypracowywały Twoje zyski.

kreska

Jutro napiszę Ci kilka słów o tym, jak możesz tymi działaniami wpływać na opinie odbiorców Twoich działań PR-owych w internecie.

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *