Pyt.269. Jak można we własnym zakresie „robić” PR w internecie?

Z wczorajszego wpisu dowiedziałeś się, czym jest e-PR.

Dzisiaj temat nieco zgłębię i napiszę Ci, co możesz robić we własnym zakresie, aby budować wśród swoich klientów nienaganny wizerunek Twojej rękodzielniczej marki.

Oto kolejna lista, którą przygotowałam dla Ciebie 🙂

kreska

  • Za każdym razem, gdy informacje o Twoich produktach ukażą się w prasie – informuj o tym swoich fanów i czytelników bloga. Dobrze byłoby, gdybyś do tego celu zadedykował osobną stronę na swoim blogu.
  • „Repostuj” wpisy, w których ktoś wspomina Twoją markę i Twoje produkty.
  • Kontaktuj się z blogerami, o których wiesz, że przyciągają również Twoich klientów, zaproponuj współpracę.
  • Odpowiadaj na komentarze na swoim fanpage, prowokuj rozmowy i dyskusje.
  • Zamieszczaj na blogu i fanpage każdą opinię o Twoim rękodziele.
  • Komentuj w mediach społecznościowych, jako marka, a nie jako osoba. Mam na myśli oczywiście komentarze dotyczące Twojej branży lub branż pokrewnych, nie o wpisach osobistych :). Dla przykładu,  wszelkie wpisy dotyczące ślubów staram się komentować jako PiLLow Design, nie jako Małgorzata Sowa.
  • Zamieszczaj fotografie Twoich zadowolonych klientów. Tutaj tez dobrze byłoby posiadać osobno zadedykowane do tego celu miejsce na Twojej stronie internetowej lub blogu.
  • Znajdź markę, która nie jest Twoją bezpośrednią konkurencją, ale o której wiesz, że macie wspólnych klientów i zaproponuj barter reklamowy.
  • Znasz twórcę, którego produkty mogą uzupełniać Twoje? Zastanów się nad współpracą z nim. Takie „łączone” projekty bardzo dobrze niosą się w świat.
  • Informuj swoich czytelników i fanów, jeśli sponsorujesz nagrody w konkursach.
  • Informuj swoich klientów o targach i kiermaszach, w których bierzesz udział.
  • Informuj klientów o każdym wydarzeniu, w które jesteś zaangażowany jako twórca.
  • Jeśli zdarza Ci się wypowiadać na innych blogach w roli eksperta – pochwal się tym na facebooku i blogu.
  • Pokazuj swoim klientom, że się rozwijasz i informuj ich, jeśli bierzesz udział w szkoleniach i warsztatach, podczas których doskonalisz swoje umiejętności (najlepiej robiąc fotografię „w trakcie”).

kreska

Pamiętaj jednocześnie, że najważniejsza w tych działaniach będzie Twoja systematyczność, dlatego staraj się wykonywać te czynności regularnie.

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Jedna odpowiedź do “Pyt.269. Jak można we własnym zakresie „robić” PR w internecie?”

  1. Celne uwagi, z pewnością wcielę je w życie. Myślę, że dzięki temu, iż można samemu właśnie działać w kwestii marketingu czy PR, rękodzielnikom łatwiej podjąć decyzję, by wreszcie wyjść ze swoimi pracami w szerszy świat. I cieszę się z tego bardzo!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *