Pyt.272. Dlaczego powinieneś rękodzielniku dbać o wizerunek swojej marki handmade?

Jestem przekonana, że nie raz i nie dwa słyszałeś o tym, że powinieneś o niego dbać…

…ale czy tak naprawdę wiesz dlaczego to takie istotne?

Ja bardzo długo nie wiedziałam i jednocześnie nie wiedziałam, że nie wiem 😉

A to dlatego, że pozornie temat jest wręcz oczywisty i niewielu właścicieli małych biznesów się w niego zagłębia.

Po głębszej lekturze jednak okazuje się, że tak wcale nie jest i w wizerunku marki ukrywa się znacznie więcej, niżby się mogło wydawać.

Zacznę jednak od początku, czyli od definicji wizerunku marki.

kreska

Wizerunek firmy (ang. Corporate Image) – wyobrażenie o firmie istniejące w bezpośrednim otoczeniu, głównie u klientów, obejmujące zbiór pozytywnych skojarzeń wywoływanych przy usłyszeniu firmy lub ujrzeniu jej znaku graficznego. Wyobrażenie to nie musi pokrywać się z rzeczywistością, może być również jedynie subiektywnym obrazem przedsiębiorstwa lub jego oferty.

źródło: Wikipedia

kreska

Co to oznacza dla Ciebie i Twojej marki?

A to, że otoczenie Twojego rękodzielniczego przedsięwzięcia, postrzega je, przez pryzmat Twoich działań.

Twoi klienci, kontrahenci, pośrednicy i konkurencja nie oceniają Cię, patrząc tylko na Twoje produkty, wykonanie, pomysły, styl i używane przez Ciebie materiały.

Oni wszyscy budują w sobie opinię o Twojej marce na podstawie wszystkich podejmowanych przez Ciebie działań.

Można by się więc pokusić o stwierdzenie, że wizerunek Twojej marki handmade jest składową wielu detali.

A ponieważ marka handmade jest zwykle marką osobistą, bardzo ważne jest, byś na każdym kroku miał na uwadze to, że wszystko, co robisz, będzie miało wpływ na to, jak postrzegają ją klienci.

kreska

Przykład?

Proszę bardzo 🙂

Załóżmy, że w swojej firmie, używasz papieru ekologicznego.

Jak sądzisz, jaki obraz Twojej marki wyrysuje się w umysłach Twoich klientów, jeśli ich o tym poinformujesz, wstawiając na swój fanpage fotografię świeżo wydrukowanej kartki z krótką notatką „dbamy o środowisko”?

Chyba nie zaprzeczysz, że odczucia na widok takiej fotografii będą bardzo pozytywne!

A tak przy okazji, jeśli chciałbyś prowadzić swoją firmę bardziej eko-logicznie, dołożyć swoją małą cegiełkę w troskę o środowisko i pokazać swoim klientom, że Twoja marka dba o przyszłość naszej planety, a także dać piękny przykład innym markom, to zerknij koniecznie tutaj: http://ekologika.edu.pl/ekologia-w-malej-firmie-od-czego-zaczac/. W tym artykule znajdziesz kilka inspiracji, które przygotowała Agnieszka (zdradzę Ci, że jest ona nie tylko eko-specjalistką, ale również rękodzielniczką-hobbystką 😉 ).

Inny przykład?

Voila 🙂

O czym pomyślą klienci i fani marki handmade, zajmującej się scrapbookingiem, której dużą część asortymentu stanowią albumy dedykowane noworodkom, na wieść o tym, że firma ta wspiera akcję zachęcania do chustowania dzieci, pomagając w zorganizowaniu filmu edukacyjnego dla świeżo upieczonych mam?

Ja myślę sobie, że takie mamy natychmiast skojarzą tego rękodzielnika i tę markę handmade z kimś, kto szczerze angażuje się w tematykę „okołodzieciową” i nie tylko sprzedaje albumy fotograficzne, ale też namacalnie wspiera młode mamy.

kreska

Czy po dzisiejszej lekturze zgodzisz się ze mną, że budowanie pozytywnego wizerunku jest niebywale istotne dla rozwoju Twojej marki handmade?

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *