Pyt.273. Jak dbać o wizerunek swojej marki handmade?

Z wczorajszego wpisu dowiedziałeś się, dlaczego wizerunek Twojej marki jest tak ważny.

Dzisiaj chciałabym w kilku słowach podpowiedzieć Ci, jak możesz o niego zadbać.

Tak jak we wszystkich działaniach marketingowych, związanych z prowadzeniem Twojej firmy rękodzielniczej, tak i w budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy najważniejszy jest plan.

Zanim przystąpisz do jakichkolwiek działań, musisz zadać sobie jedno, niezwykle istotne pytanie:

kreska

Jaki wizerunek swojego rękodzielniczego przedsięwzięcia chcesz stworzyć?

kreska

Dopiero gdy odpowiesz sobie na to pytanie, możesz przystąpić do stworzenia planu budowania tegoż wizerunku.

Za chwilkę pokażę Ci to na przykładzie, lecz zanim to zrobię, chcę jeszcze wspomnieć o kilku istotnych rzeczach, o których musisz pamiętać podczas kreowania pozytywnego wizerunku swojej marki.

Są to:

  • Konsekwencja – niezbędna, by zbudować wierne grono odbiorców.
  • Spójność – konieczna, by wizerunek marki się nie rozmywał.
  • Misja marki – to w nią powinny się wpisywać wszystkie Twoje działania.
  • Indywidualizm i charakter marki – to wyróżnia Cię spośród innych twórców.
  • Identyfikacja wizualna – powinna pasować do charakteru i misji Twojej marki handmade.

kreska

I obiecany przykład.

Załóżmy, że jesteś twórcą, który zajmuje się projektowaniem i szyciem ubrań dla noworodków i mam w ciąży oraz dla świeżo upieczonych mam.

Chcesz wśród swoich klientów wykreować wizerunek marki wspierającej młode mamy i maleńkie dzieci, dbającej o ich zdrowie i komfort, ale również dbającej o to, by świeżo upieczona mama lub przyszła mama, wyglądała pięknie i podobała się sobie.

Chcesz by Twoje klientki nabierały dzięki temu pewności siebie i czuły się piękne, pomimo dodatkowych, „pociążowych” kilogramów, rozstępów i ciągłego zmęczenia. (<- to jest odpowiedź na pytanie o którym pisałam na wstępie wpisu).

(Jak widzisz, odpowiedź na to pytanie zawiera panaceum na bardzo palące potrzeby klientek takiej rękodzielniczej marki).

kreska

Co możesz robić?

  • Informuj swoje klientki o składzie materiałów, z których szyjesz.
  • Podkreślaj, że są to materiały przyjazne środowisku i delikatnej skórze noworodków.
  • Podkreślaj, że skład materiałów jest pozbawiony szkodliwych substancji.
  • Bież udział w lokalnych akcjach wspomagających młode mamy (warsztaty laktacyjne, szkoły rodzenia). Jeśli nie ma takiej akcji w Twojej okolicy, zorganizuj taką. To nie musi być coś bardzo spektakularnego, możesz na przykład zorganizować w lokalnym klubie fitness dzień otwarty dla przyszłych mam i zaprosić do współpracy położną środowiskową, która opowie paniom spodziewającym się puchatych bobasków, jak dbać o kondycję fizyczną w ciąży. Taka akcja jest możliwa do zorganizowania na zasadzie barteru reklamowego, nie poniesiesz więc wielkich kosztów, wystarczy, że podejdziesz do zagadnienia kreatywnie.
  • Zorganizuj akcję promocyjną z firmą produkującą eko-kosmetyki dla dzieci. Jest sporo takich firm, które są otwarte na tego typu akcje, wystarczy poszukać.
  • Napisz poradnik w formie e-booka i zaproś do publikacji eksperta – np. autora bloga parentingowego.
  • Angażuj się w akcje skierowane do rodziców, bądź obecny wszędzie tam, gdzie oferowana jest pomoc świeżo upieczonym mamom.
  • Zaplanuj kalendarz targów modowych, w których weźmiesz udział.
  • Zaplanuj program partnerski z firmą, o której wiesz, że obsługuje również i Twoje klientki (może to być inny rękodzielnik, który szyje np. beciki i kocyki lub firma zajmująca się projektowaniem pokoików dziecięcych).
  • Zaoferuj nagrodę w konkursie skierowanym do młodych rodziców.
  • Napisz artykuł o tym, jak powinna się ubierać po porodzie mama, która chce wyglądać pięknie. Zaproś do publikacji blogerkę modową lub stylistkę.

kreska

Jak widzisz, każda z wyżej zaproponowanych aktywności będzie budowała pozytywne reakcje wśród klientów takiej marki rękodzielniczej.

Te reakcje zaś, będą budowały pozytywny wizerunek marki – taki wizerunek, jaki chcesz, jaki zaplanowałeś.

kreska

mTURKUSOWE

Stay tunned

Jedna odpowiedź do “Pyt.273. Jak dbać o wizerunek swojej marki handmade?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *