Pyt. 275. Dlaczego warto mieć własny sklep online?

Powracam dzisiaj do tematu sprzedaży rękodzieła za pośrednictwem internetu.

W odpowiedzi na Pyt. 160 omówiłam temat dywersyfikacji kanałów sprzedaży rękodzieła.

Jeśli z jakichś przyczyn jeszcze jej nie przeczytałeś, koniecznie to zrób, napisałam w niej, dlaczego warto korzystać z różnych kanałów sprzedaży.

Dzisiaj chciałabym się skupić na jednym z nich.

Własny sklep internetowy lub butik online to miejsce, w którym Ty, jako artysta, oferujesz swoje wyroby klientom.

Dlaczego właściwie warto mieć taki sklep?

Po co inwestować w platformę sprzedażową i nową grafikę?

W końcu, po co poświęcać czas na wstawianie produktów do takiego sklepu i tworzenie kolejnych opisów (takich, które nie będą kopiowane)?

kreska

Oto główne powody:

  • Twój sklep to Twoje własne miejsce w cyberprzestrzeni. To Ty w nim rządzisz i Ty decydujesz o jego wyglądzie i funkcjonalności. Sam wybierasz produkty, które wyróżniasz i promujesz i sam decydujesz o tym, kiedy i jakie przeprowadzać promocje.
  • Twój własny sklep to kolejne miejsce, w którym budujesz świadomość swojej marki handmade.
  • Twój sklep to Twoja wizytówka. To tam odsyłasz kontrahentów, partnerów biznesowych, media i klientów.
  • Twój własny sklep świadczy o twoim profesjonalizmie. Nawet jeśli nie będziesz miał w tym sklepie tak dużego ruchu, jak w butikach na platformach rękodzielniczych, pośredniczących w sprzedaży, to takie własne miejsce w sieci wygląda zwyczajnie dobrze, dowodzi, że podchodzisz do swojego zawodu poważnie.
  • Twój własny sklep skraca proces sprzedażowy, dlatego, że jest to miejsce, gdzie sprzedajesz bez pośrednika.
  • Twój własny sklep pomaga Ci w codziennym budowaniu więzi z Twoimi klientami.
  • Twój własny sklep jest miejscem, które znacznie łatwiej i efektywniej możesz promować w mediach społecznościowych. Czy wyobrażasz sobie sytuację, w której płatnie promujesz swój butik postawiony na platformie sprzedażowej pośredniczącej w sprzedaży? W takiej sytuacji wydawałbyś pieniądze za promocję również innych twórców, w tym swojej konkurencji, która również korzysta z danej platformy sprzedażowej, a to mija się z sensem prowadzenia takiej promocji.
  • Twój własny sklep pozwoli Ci na budowanie listy klientów.

kreska

Mam nadzieję, że tymi argumentami przekonałam Cię do zbudowania takiego własnego sklepu online.

O czym pamiętać przy tworzeniu takiego sklepu, napiszę Ci w oddzielnym poście. Stay tunned!

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *