Pyt.276. Dlaczego warto współpracować z internetowymi galeriami rękodzieła?

Zupełnie inny miałam plan na dzisiejszy wpis.

Ale co się odwlecze, to nie uciecze, jak mawiają najstarsi górale.

Zmiana moich dzisiejszych planów jest podyktowana wiadomością, którą otrzymałam od jednej z moich czytelniczek, która napisała tak…

„Przeczytałam Twój wpis o własnym sklepie online. Zastanawiam się, w którą stronę pójść – własny sklep czy galeria z rękodziełem (np. dawanda). Jak sądzisz, czy jest sens współpracować z takimi galeriami? Bo po wczorajszym wpisie znów mam wątpliwości…”

Spieszę więc rozwiać wszelkie wątpliwości.

kreska

Z wczorajszego wpisu dowiedziałeś się, że własny sklep online jest bardzo ważnym elementem strategii rozwoju Twojej marki handmade.

Nieodzownym wręcz.

Jednak wykorzystywanie tylko tego kanału sprzedaży swojego rękodzieła, będzie nierozsądne a podjęcie współpracy z galeriami online pośredniczącymi w sprzedaży, jest również bardzo ważne dla Twojego biznesu.

Dlaczego?

Oto krótka lista powodów, dla których warto współpracować z takimi platformami:

kreska

  • Sprzedając wielokanałowo, zmniejszasz ryzyko  „zastoju” w przepływach pieniężnych. Tutaj opisałam to zagadnienie bardziej szczegółowo.
  • Galerie z rękodziełem mają duży zasięg. Twój własny sklep nie będzie miał prawdopodobnie tak dużego zasięgu (szczególnie na początku), to dobre miejsce więc, by „zaistnieć” w sieci.
  • Baza mailingowa galerii z rękodziełem to często kilkadziesiąt tysięcy osób bezpośrednio zainteresowanych wyrobami handmade. Jeśli Twój produkt znajdzie się w takim newsletterze, będziesz miał szansę na zwiększenie  swojej sprzedaży.
  • Największe galerie z rękodziełem mają wielu klientów spoza Polski. Współpracując z nimi, otrzymasz dostęp do zagranicznych rynków.
  • Galeria handmade to prawdziwa kopalnia wiedzy dla Ciebie, jako sprzedawcy. Możesz się wiele nauczyć o systemach sprzedaży, promocjach, formach kontaktu z klientami czy systemach płatności, zanim będziesz miał okazję przetestować te elementy na własnej skórze, we własnym sklepie.
  • Galeria z rękodziełem jest kolejnym miejscem, w którym istniejesz jako twórca. Tym samym budujesz i pogłębiasz świadomość swojej  marki handmade wśród klientów.
  • Współpraca z niektórymi galeriami z rękodziełem ma wymiar prestiżowy dla twojej marki rękodzielniczej. Renoma i prestiż takich galerii jak Trendymania czy Pakamera będą pozytywnie wpływały na wizerunek Twojej marki.

kreska

Na koniec odeślę Cię do odpowiedzi na pyt. 133, z której dowiesz się, jak dobrze napisać zgłoszenie do galerii z rękodziełem, by podnieść swoje szanse na podjęcie współpracy.

kreska

 

mTURKUSOWE

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *