Pyt.277. O czym pamiętać przy zakładaniu rękodzielniczego sklepu online?

Postanowiłeś założyć butik online ze swoim rękodziełem?

Gratuluję :)!

Zanim jednak przystąpisz do realizacji swojego planu, chcę Ci napisać kilka słów o kilku istotnych detalach związanych w projektowaniem i budowaniem własnego sklepu.

Wiadomo, że grafikę wykona dla Ciebie grafik a strukturę programista.

Jednak nawet jeśli zdecydujesz się na kompleksową usługę projektowania Twojego sklepu, będziesz musiał o pewne rzeczy zadbać sam.

kreska

Ty im, nie odwrotnie, bo to Ty znasz swojego klienta i wiesz, na co zwraca on uwagę, czego potrzebuje, czego poszukuje, co go denerwuje a czego nie znosi,

nie grafik czy programista.

kreska

Zastanów się, to ma sens.

Grafik czy programista wykonają Twoje zlecenie, czyli to, co im powiesz, by zrobili.

Nad czym więc powinieneś się zastanowić?

  • Strona główna. Co na niej umieścisz? Czy baner/grafikę czy fotografię produktu w skali makro, pokazująca detale czy też fotografię lifestylową? Co przykuwa najszybciej uwagę Twoich klientów? Strona główna Twojego sklepu to odpowiednik witryny sklepowej w galerii handlowej, wiele od niej, jak wiesz, zależy.
  • Kategorie. To, na jakie kategorie podzielisz swoje rękodzieło, będzie miało wpływ na to, jak po Twojej stronie będzie poruszał się Twój klient.
  • Komunikacja wizualna. Pamiętaj, aby była spójna.
  • SEO. Optymalizację Twojej strony wykona dla Ciebie oczywiście programista. Jednak to Ty będziesz musiał dostarczyć mu teksty, tytuły i opisy. Dlatego zastanów się, czego w sieci szukają Twoi klienci idealni? Jakie frazy wpisują  w wyszukiwarkę? Użyj ich, by stworzyć dobre treści.
  • Strona „O mnie”. To jest absolutny must have każdego butiku. Ta zakładka jest wybitnie ważna przy markach osobistych właśnie. Bardzo ważna jest również zakładka z opiniami i miejsce, w którym będziesz mógł się pochwalić publikacjami w mediach.
  • Wielkość ikon kategorii i przycisków. Upewnij się, że są czytelne i odpowiednio duże.
  • Blog. Warto stworzyć go jako podstronę swojego butiku. Treści na blogu są zamieszczane częściej i są bardziej różnorodne niż treści zamieszczane w butiku. Blog będzie więc z naturalny sposób pozycjonował Twój butik i przyciągał do niego najbardziej wartościowy ruch – ten organiczny.
  • Ikonki do mediów społecznościowych. Zamieść tylko te, w których aktywnie aktualizujesz swoje profile.
  • Regulamin zakupów. Musisz mieć na swojej stronie regulamin zakupów, który będzie zgodny z Kodeksem Prawa Cywilnego i ustawą o prawach konsumenta. Powinien on być umieszczony w miejscu, do którego Twoi klienci będą mieli łatwy dostęp.
  • System płatności. Co jest ważne dla Twojego klienta w tym zakresie? Czy najczęściej kupuje on, korzystając z karty kredytowej, a może często korzysta z Pay Pala? Zaoferuj te formy płatności, które będą najbardziej odpowiednie dla Twojego klienta.
  • Wysyłki. Warto byś zaoferował 2 różne rodzaje wysyłek, by Twój klient miał wybór.
  • Kontakt. Koniecznie umieść na stronie dane do kontaktu – email, numer telefonu lub identyfikator komunikatora, z którego korzystasz. Z pewnością pojawią się klienci, którzy zechcą zadać Ci dodatkowe pytania.

kreska

Jak widzisz, każdy z tych punktów powinieneś projektować, mając na uwadze swojego klienta idealnego. W końcu to dla niego tworzysz nowy sklep.

mTURKUSOWE

Stay tunned

2 odpowiedzi do “Pyt.277. O czym pamiętać przy zakładaniu rękodzielniczego sklepu online?”

  1. Bardzo ciekawy artykuł. Jednak brakuje mi jeszcze informacji o tym, że dysponując danymi klientów – musisz zgłosić zbieranie i przetwarzanie danych do GIODO, poinformować, że te dane chronisz. Nie jestem pewna czy się dla GIODO przedstawia, jak te dane chronisz. Zastanawiam się czy coś jeszcze powinno być dodane do listy obowiązkowych spraw od strony formalno-prawnej przy zakładaniu sklepu on line?
    Ponoć rok 2016 będzie rokiem instensywnego sprawdzania – przez instytucje zajmujące się ochrona danych osobowych – sklepów on line czy stosują się do ustawy o ochronie danych osobowych.

    1. Agnieszko, polecam Ci blog http://prakreacja.pl/, tam znajdziesz sporo informacji o prawnej stronie prowadzenia kreatywnego biznesu, było też trochę o GIODO, którego założenie mają zmienić się w 2017 roku i wtedy podobno zaczną się intensywne kontrole 🙂 Jest tam też sporo innej przydatnej wiedzy prawniczej podanej w przystępny sposób 😀 Sama wiele się tam dowiedziałam 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *