Pyt.303. Dlaczego powinieneś zrobić porządki?

Porządki w Twoim butiku z rękodziełem oczywiście.

O tym, jak ograniczyć ilość produktów w swojej ofercie (i dlaczego), pisałam już w odpowiedzi na pyt. 225.

Dzisiaj nawiążę ponownie do tego tematu, lecz napiszę kilka słów o organizacji swoich produktów z nieco innej perspektywy.

Mianowicie, chcę Ci dzisiaj napisać, dlaczego warto, abyś uporządkował swoje rękodzieła na półkach swojego wirtualnego butiku.

kreska

Założę się, że tak jak ja, Ty również masz w swojej ofercie produkty, których nie lubisz.

Są to często odrobinkę starsze projekty, czasami wymyślone trochę „na próbę”i „na trochę”, takie, o których pewnie zapominasz.

Oprócz takich, których nie lubisz, pewnie masz też takie „z dawnych czasów”.

Darzysz je sentymentem, jednak być może technicznie i wizualnie, odbiegają one już mocno od tego, co tworzysz obecnie.

Są jeszcze takie, które wykonałeś dawno, z materiałów już niedostępnych na rynku.

kreska

Takich produktów, jeśli nie są Twoimi bestsellerami,

powinieneś się zwyczajnie pozbyć ze swojego butiku.

kreska

Z kilku powodów, jednak głównym powodem jest to, że takie produkty funkcjonują trochę na zasadzie „zachomikowania” starych, niepotrzebnych już nikomu klamotów.

Trochę szkoda je wyrzucać, więc owija się je w papierki, lub wkłada do pudełek i chowa na półkach, do których rzadko się zagląda.

I tak leżą sobie one, potrzebne zupełnie nikomu i zapomniane zbierają tylko kurze. Zabierają miejsce i zagracają Twoją przestrzeń.

kreska

Gdy pozbędziesz się produktów, które technicznie i wizualnie nie spełniają już Twoich standardów, oraz tych, których robić nie lubisz, popatrz na swój butik online z pewnej odległości.

Czy wygląda na uporządkowany?

Czy raczej przypomina kram z mydłem i powidłem?

Jeśli to drugie – czas na porządki!

Podziel swoje rękodzieła na kategorie tematyczne (lub techniczne) i pogrupuj je tak, aby całość wyglądała na przemyślaną ekspozycję.

Nie ma nic złego w tworzeniu w kilku technikach, jednak trzeba pilnować tego, by produkty te były sensownie „poukładane” na wirtualnych półkach.

kreska

Nie wrzucaj swojego rękodzieła do jednego worka. Grupuj je i twórz kolekcje.

Jeśli Twój klient, w Twoim butiku poczuje się jak na pchlim targu, jest wysokie prawdopodobieństwo, że zechce szybko stamtąd uciec. A przecież tego nie chcesz!

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *