Pyt.305. Jakie są Twoje standardy obsługi klienta?

Dla wielu czytelników bloga to pytanie może wydać się kuriozalne.

Standardy?

W obsłudze klienta?

W mojej firmie? Przecież nie jestem jakąś korporacją!

kreska

Myślę sobie, że właśnie takie (lub podobne) myśli przemknęły wielu przez głowę, po przeczytaniu dzisiejszego pytania.

To naturalne, gdyż wyrażenie „standardy obsługi klienta” brzmi mało przyjaźnie, a w dodatku zwykle jest ono używane w stosunku do dużych przedsiębiorstw.

Dzisiaj chcę Cię zachęcić do tego, byś (na przekór pierwszym odczuciom) chwilę zastanowił się nad tym tematem w kontekście swojej rękodzielniczej działalności.

Dlaczego?

kreska

Ponieważ opracowanie standardów obsługi klienta w Twoim małym, rękodzielniczym przedsiębiorstwie, znacznie usprawni proces ich obsługi,

tym samym usprawni Twoją pracę.

kreska

Jeśli ten powód jest niewystarczający, oto kolejne, niemniej ważne:

  • Odpowiednio opracowane standardy obsługi klienta będą kształtowały w Tobie, jako sprzedawcy, pro kliencką postawę.
  • Będą budowały więź z klientem.
  • Dzięki nim będziesz wspomagał budowanie świadomości swojej marki wśród swoich klientów.
  • Klient dobrze obsłużony to klient, który powraca.
  • Klient dobrze obsłużony to klient, który opowiada o marce swoim znajomym (tutaj napisałam więcej o sile marketingu szeptanego).
  • Dobra obsługa klienta utrwala go w przekonaniu, że Ty, jako sprzedawca-rękodzielnik, darzysz go szacunkiem i troszczysz się o niego (budując swoje standardy obsługi klienta, wychodzisz przecież naprzeciw jego potrzebom).

kreska

Ponad te wszystkie powody jednak wyłania się jeszcze jeden, według mnie chyba najistotniejszy.

Jeśli będziesz świadomie obsługiwał swoich klientów (tworząc pewne standardy), pokażesz im ludzkie oblicze swojej firmy.

Poczują oni wtedy, że nie obsługuje ich maszyna, komputer, blog czy strona internetowa, a ktoś z krwi i kości.

Dzięki temu uczłowieczysz proces sprzedaży swojego rękodzieła i będziesz stale zmniejszał naturalny dystans pomiędzy sprzedawcą a kupującym.

kreska

Wiesz już, dlaczego standardy obsługi klienta są dla Ciebie ważne.

Jutro napiszę Ci kilka słów o tym, jak możesz je stworzyć, na co powinieneś zwrócić uwagę przy ich tworzeniu i o czym powinieneś stale w tym procesie pamiętać. Stay tunned!

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

2 odpowiedzi do “Pyt.305. Jakie są Twoje standardy obsługi klienta?”

  1. Dobrze napisane. Też mi się tak wydaje, że rękodzieło właśnie tym musi przede wszystkim zabłysnąć by powiększyła się ilość klientów. A wyróżnić się obsługą można na tyle sposobów, że każdy znajdzie swój indywidualny sposób.

  2. Ważny temat! Ostatnio sporo o nim myślę, przypominam sobie sytuacje, kiedy sama bywam klientką i analizuję błędy, aby nie popełniać ich w miarę możliwości w mojej firmie. Wydawałoby się, że w małych firmach, gdzie często obsługuje sam właściciel, obsługa powinna być najlepsza, w końcu to jemu najbardziej zależy na tym, żebym z radością zostawiała u niego swoją kasę, żebym wracała i przyprowadzała znajomych. Niestety, wiele razy miałam okazję odnieść wrażenie, że jestem mała rybką, moje zamówienie jest tak nieznaczące, że z wielkiej łaski mi je zrealizują w wolnej chwili (a o to jak wiadomo, niełatwo), skoro już się upieram, że muszę zamawiać u nich… Czułam się jak natręt – stoję z kasą, chcę ją wydać, potrzebuję danego towaru czy usługi, a ktoś sprawia wrażenie, że mu przeszkadzam z moimi marnymi groszami. Takich sytuacji doświadczyłam niestety także ze strony osób, które prowadzą własną działalność i sprzedają swoje wyroby czy usługi – również rękodzielników i projektantów. Nie rozumiem tego zupełnie. Zastanawiam się, czy robią to świadomie? Czy świadomość standardów obsługi klienta jest po prostu na tak niskim poziomie, że wiele firm o to nie dba…?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *