Pyt.306. Jak stworzyć rękodzielnicze standardy obsługi klienta?

We wczorajszej odpowiedzi zawarłam kilka ważnych powodów, dla których warto zastanowić się nad obsługa klienta, nawet w kontekście niewielkiej, rękodzielniczej firmy.

Myślę, że udało mi się Ciebie przekonać do tego, że to bardzo ważne zagadnienie, dlatego dzisiaj przygotowałam krótki poradnik o tym, jak je stworzyć, by Twoi klienci byli ukontentowani nie tylko z zakupionego przedmiotu, ale również z całego procesu sprzedażowego, który im zaserwujesz.

kreska

Standardy obsługi klienta to nic innego,

jak przyjęte wobec niego pewne reguły postępowania.

kreska

Klienci na podstawie swoich doświadczeń zakupowych, tworzą obraz firmy, który to obraz przekazują dalej, dlatego dobrze obsłużony przez Ciebie klient powie – to jest solidna firma.

Jaka więc powinna być Twoja obsługa, Twoje standardy?

Odpowiedź jest banalna.

Gdybym Cię zapytała –

„Jak chciałbyś być obsługiwany przez sprzedawców?”

prawdopodobnie odpowiedziałbyś:

„Solidnie, szybko i przyjemnie”.

Cały trik natomiast tkwi w tym, by zrozumieć, co dla Twoich klientów oznacza solidnie, co dla nich oznacza szybko a co przyjemnie (choć ta ostatnia cecha jest najbardziej uniwersalna).

Dla moich klientek na przykład szybko, to realizacja zamówienia w ciągu 2 tygodni.

Jednak dla klientów kupujących biżuterię casualową, codzienną, 2 tygodniowy termin realizacji zamówienia może okazać się zbyt długi.

Wszystkie wymienione wyżej cechy dobrej obsługi klienta, oznaczają dla każdego rynku co innego.

Dlatego każdą z nich powinieneś definiować, mając swojego, a nie jakiegokolwiek, idealnego klienta na myśli.

Oto co możesz, jako rękodzielnik, ustandaryzować:

kreska

  • Czas, po którym odpowiadasz na e-maile. Tutaj dowiesz się, dlaczego warto szybko na nie odpowiadać.
  • Czas, po którym odpowiadasz na zapytania na Facebooku i innych mediach społecznościowych (to wcale nie musi być ten sam czas, co odpowiedzi mailowe).
  • Czas, po którym oddzwaniasz do swoich klientów.
  • Treść maili – czy Twoi klienci lubią długie, czy raczej krótkie i treściwe wiadomości.
  • Czas realizacji zamówienia.
  • Sposób dostawy – jakie przesyłki oferujesz?
  • Opakowanie. To bardzo ważne, aby sposób pakowania być spójny z identyfikacją wizualną Twojej marki.
  • Termin na rozpatrzenie reklamacji.
  • Stopka i nagłówek w mailu.
  • Ubiór na targach i kiermaszach.

kreska

Pamiętaj, że sposób w jaki obsługujesz swoich klientów, mówi o tym, jakie wartości są dla Ciebie ważne i że jedną z tych wartości jest ten klient właśnie.

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *