Pyt.314. O czym pamiętać przy tworzeniu wirtualnej wizytówki Google Moja Firma?

We wczorajszym wpisie przeprowadziłam Cię przez proces tworzenia wirtualnej wizytówki Google Moja firma Twojego rękodzielniczego biznesu.

Zaś z odpowiedzi na Pyt. 312 dowiedziałeś się, komu właściwie przyda się taka wizytówka.

Dzisiaj przygotowałam dla Ciebie listę istotnych aspektów, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę przy tworzeniu tej wizytówki, a które będą miały kluczowe wpływ na to, w jaki sposób (i kiedy) Google będzie wyświetlał Twoją wizytówkę w wynikach wyszukiwania.

kreska

  1. Nazwa firmy. W tym polu nie koniecznie musisz wpisywać pełną nazwę swojej działalności. Nazwa, pod którą zarejestrowana jest firma, jeśli jest to jednoosobowa działalność gospodarcza, składa się również z Twojego imienia i nazwiska. Aby wizytówka Twojej firmy wyglądała ładnie i czytelnie, zamiast pełnej nazwy firmy „Jan Kowalski  MOJE RĘKODZIEŁO” wpisz „MOJE RĘKODZIEŁO”. Taka nazwa wygląda elegancko, schludnie i jest dużo łatwiejsza do zapamiętania. Twoje imię i nazwisko jest tu zbędne, wprowadzi tylko niepotrzebne zamieszanie. Użyj zwyczajnie nazwy,z której korzystasz na co dzień.
  2. Kategoria. Od przypisania swojej firmy do odpowiedniej kategorii będzie miało olbrzymi wpływ na to, kiedy (przy jakich zapytaniach) Google wyświetli Twoją wizytówkę w wynikach wyszukiwania, a kiedy nie.
  3. Numer telefonu. Wielu rękodzielników czuje mocny opór przed podawaniem swojego numeru telefonu w internecie. Ma to swoje uzasadnienie i takie obawy są zrozumiałe, jednak z mojego doświadczenia wynika, że numer telefonu bywa znacznie poręczniejszy dla klienta niż kontakt mailowy, dlatego zachęcam Cię do tego, byś umieścił go w swojej wizytówce.
  4. Kategorie. Wczoraj wspomniałam, że mają one wpływ na to, kiedy informacja o Twojej firmie będzie się wyświetlała. Pamiętaj, aby były to kategorie dobrze opisujące Twoją firmę. Po stworzeniu wizytówki masz możliwość przypisania jej do kilku kategorii. To zwiększy prawdopodobieństwo wyświetlenia informacji o Twojej firmie w wynikach wyszukiwania.
  5. O Mnie. Takie informacje są istotne również w przypadku wirtualnej wizytówki Google Moja Firma (w zasadzie są istotne zawsze). Oprócz wpisania treści (prozy) masz tu możliwość dodania również linków, które będą odsyłały Twoich klientów na Twoje strony www. Warto z tej opcji skorzystać.
  6. Fotografie. Aby wizytówka wyglądała estetycznie i przyciągała wzrok, warto w sekcji „zdjęcia” dodać kilka migawek. Pamiętaj o tym, że powinny to być odpowiednio przygotowane zdjęcia, takie, o których wiesz, że będą atrakcyjne dla twoich klientów idealnych.

kreska

Jak widzisz, utworzenie wizytówki nie jest trudne, a dobrze przemyślana i odpowiednio zoptymalizowana będzie kolejnym kanałem, za pośrednictwem którego będziesz przyciągał nowych klientów do swojego biznesu,czyli będziesz stale utrzymywał górę swojego lejka sprzedażowego pełną.

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *