Pyt.326. Dlaczego warto używać emotikonów w komunikacji z klientami?

Używa ich każdy z nas w rozmowach prywatnych.

Pojawiają się gęsto w komunikatorach, a ludzie kochają je tak bardzo, że używają ich nawet w listach pisanych odręcznie.

Emotikony, czyli symbole graficzne, wyrażające odczucia i nastroje,

popularnie zwane „buźkami”.

Skoro są tak popularne, to dlaczego by nie używać ich w komunikacji biznesowej, z klientami rękodzieła?

Nie ma takiego powodu, za to jest cała masa powodów, dla których warto się nimi posiłkować.

Przygotowałam więc dla Ciebie listę tych powodów, wybrałam te najbardziej kluczowe dla sprzedaży Twoich wyrobów 🙂

kreska

  1. Wyrażają emocje i z tego powodu kochają je najbardziej kobiety. A chyba nie pomylę się, stwierdzając, że to kobiety właśnie wiodą prym wśród klientów rękodzieła i stanowią znacznie liczniejszą grupę docelową niż mężczyźni. Mężczyznom zaś emotikony nie przeszkadzają…więc…nie tracisz nic.
  2. Uwielbiają je młodzi ludzie, jeśli więc tworzysz rękodzieło skierowane do sektora w wieku 18-30 lat, używanie emotikonów jest dla Ciebie wręcz koniecznością, ponieważ są one elementem języka, którym posługuje się Twój klient.
  3. Bywa tak, że brakuje słów, by dookreślić nastrój wypowiedzi, emotikony są w tym dookreślaniu niezastąpione.
  4. Uśmiech wywołuje uśmiech. Uśmiech „emotki” również. Tutaj dowiesz się, dlaczego warto się uśmiechać 🙂
  5. Używanie emotikonów nadaje lekkości Twoim wypowiedziom. Stają się one mniej oficjalne i tym samym zmniejszasz dystans pomiędzy Tobą – sprzedawcą a Twoim klientem (a zmniejszanie tego dystansu wcale nie jest łatwe).
  6. Używając niestandardowych symboli, masz szansę wybić się z tłumu wypowiedzi i przyciągnąć uwagę klientów. Oprócz znaków klasycznych bowiem jest cała paleta dodatkowych symboli do Twojej dyspozycji.
  7. Wzbudzasz sympatię klientów i zmniejszasz tym samym ich opór przed zakupami (a czasami ten opór dotyczy również samej rozmowy początkowej ze sprzedawcą).
  8. Używając niestandardowego emotikona, sprawisz, że klient zapamiętuje Cię na dłużej 🙂

kreska

Pomyślałbyś, że taki szczególik, jak „buźka” 🙂 ma takie znaczenie w procesie sprzedaży? Ja nie i byłam bardzo zaskoczona, gdy zdałam sobie z tego sprawę.

Proces komunikowania się z klientami jest bardzo złożony i absolutnie każdy detal ma wpływ na to, jak w tej komunikacji czuje się Twój klient. Tak jak w rzeczywistości ton głosu, wyraz twarzy czy mimika mają znaczenie, tak w świecie wirtualnym znaczenie mają słowa, formatowanie tekstu oraz ozdobniki i przerywniki w tekście, takie jak emotikony właśnie.

kreska

Stay tunned

mTURKUSOWE

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *