Pyt.329. Co musi się stać, aby klient kupił Twoje rękodzieło?

Sam proces zakupowy omawiałam już wielokrotnie.

Jednak każde nowe podejście do tego zagadnienia, odsłania nowe aspekty tego procesu i sprawia, że wiesz o nim więcej i więcej. Dzięki temu właśnie jesteś do tego zadania coraz lepiej przygotowany.

Dzisiaj przygotowałam dla Ciebie kolejną porcję informacji, tym razem z pogranicza psychologii i marketingu.

Czy wiesz, co musi się wydarzyć, aby klient coś kupił?

kreska

1. Po pierwsze musisz sprawić, by Twój klient Cię zauważył.

Innymi słowy, musisz przykuć jego uwagę. Ty sam wiesz najlepiej, co takiego działa na Twojego klienta idealnego najskuteczniej i co takiego przykuwa jego uwagę. Czy fotografia? Film? Infografiki? Jaki wpływ na niego mają opisy i teksty, które zamieszczasz na swoich stronach internetowych? Co takiego sprawia, że przychodzi on do Twojego sklepu lub na bloga?

2. Po drugie, musisz mu pokazać, jak Twój produkt zmieni jego sytuację...na lepsze.

Słowem, opisem, fotografią czy prezentacją musisz sprawić, aby Twój klient wyobraził sobie siebie mającego Twoje rękodzieło. By pomyślał, jak się będzie czuł, gdy wejdzie w jego posiadanie. Nie wystarczy, że klientowi coś obiecasz, musisz jeszcze doprowadzić do tego, że zacznie on sobie wizualizować tę obietnicę. Wtedy poczuje on pragnienie posiadania Twojego rękodzieła.

3. Po trzecie CTA. Gdy Twój klient zda sobie sprawę z tego, co się zmieni, gdy zakupi Twoje rękodzieło, musisz mu pomóc podjąć ostateczną decyzję. Samo rozbudzenie pragnienia posiadania i utwierdzenie w przekonaniu, że ten produkt jest dla klienta dobry, nie wystarczy. Tutaj potrzebny jest jeszcze ostateczny impuls zakupowy. Do tego służy właśnie CTA, czyli Call To Action. Więcej o CTA napisałam w odpowiedzi na Pyt. 11 oraz 75.

kreska

Abyś był w stanie odpowiednio opracować te trzy kroki zakupowe, musisz w pierwszym rzędzie wiedzieć, jakie potrzeby ma twój klient i czego właściwie szuka.

Ta wiedza jest bardzo cenna dla Ciebie, gdyż pozwoli Ci uniknąć „wciskania” swojego rękodzieła ludziom, którzy są nim średnio zainteresowani…a to właśnie takie poczucie „wciskania” najczęściej sprawia, że rękodzielnicy mawiają, iż nienawidzą sprzedawać.

Do dzieła zatem!

kreska

Stay tunned

mTURKUSOWE

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *