Pyt.332. O czym pamiętać przy projektowaniu cover photo na Facebooku?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak istotny jest wygląd głównej fotografii na Twoim fanpage?

Wielu rękodzielników tworzy swoje banery nieco chaotycznie, zakładając, że ważne jest, by pojawiło się w tym miejscu po prostu „coś”.

A od tego, jak wygląda stworzone przez Ciebie cover photo na fanpage Twojego rękodzielniczego biznesu, zależy pierwsze wrażenie, jakie wywrze na Twoich klientach, Twój profil.

Jest to więc bardzo ważny element marketingowy, który może zachęcić odwiedzających do dalszego eksplorowania Twojej strony, lub przeciwnie…może ono spowodować, że stracą oni ochotę na to, by zagłębić się w serwowane przez Ciebie treści.

O czym więc powinieneś pomyśleć, zanim zaprojektujesz swoje cover photo?

kreska

  • Motyw. Bardzo ważne jest, by fotografia, z której wykonasz banner, mówiła coś konkretnego nowym, potencjalnym klientom. Nie mogą oni po wejściu na Twój fanpage domyślać się, co się na nim właściwie znajduje. W parze z odpowiednią nazwą Twojego profilu, powinno pojawić się korespondujące do niej cover photo.
  • Kadr. Zbyt bliskie kadry, tak zwane makra, nie zawsze są w tym miejscu dobre. Z jednej strony pokazują one detale Twojego produktu (i wielu rękodzielników wybiera je po to, by pokazać kunszt swoich prac), jednak często tak bliskie ujęcie, na którym nie widać całego przedmiotu, będzie dla wielu „zaglądaczy” nieczytelne a czasami nawet mylące. Pamiętaj, że decyzję o tym, czy pozostać, czy też opuścić stronę, czytelnicy podejmują w ciągu kilkunastu sekund. Z całą pewnością nie poświęcą tego czasu na domyślanie się, co właściwie znajduje się na stronie, którą odwiedzili.
  • Hasło. Uwielbiam dobrze skomponowane bannery, z „wypisanym” hasłem przewodnim marki. Takie cover photo wspiera budowanie świadomości Twojej marki handmade wśród klientów, warto o tym pamiętać.
  • Kolory. Ważne, aby były to kolory z palety barw, której używasz do tworzenia identyfikacji wizualnej swojej marki.
  • Układ. Miej na uwadze to, że część cover photo jest przysłonięta przez fotografię profilową oraz nazwę Twojego fanpage. Warto, aby te elementy nie przysłaniały niczego istotnego na Twoim cover photo. Zachęcam Cię do tego, byś testował w trakcie tworzenia grafiki, jak będzie ona wyglądała po wgraniu jej na fanpage. Pamiętaj tylko, by te „próby” ukrywać na osi czasu.
  • Język klienta. Częścią tego języka są również obrazy, którymi się z nim komunikujesz, a więc również cover photo na fanpage. Jakie fotografie działają najlepiej na Twoich klientów?
  • Ważne wydarzenia. Jeśli natura Twojego rękodzielniczego biznesu wpisuje się w różne sezonowe wydarzenia, takie jak Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Babci, Dzień Dziadka, Walentynki, 1 Dzień Wiosny, czy Wielkanoc lub Boże Narodzenie, warto, abyś wykorzystał cover photo jako narzędzie do promowania swojego rękodzieła w związku z tymi wydarzeniami. Stwórz paletę bannerów, do wykorzystania na różne okazje.
  • Promocje i sezonowe obniżki cen. Podobnie jak w przypadku świąt i specjalnych okazji, sezonowe wyprzedaże również powinny być promowane za pomocą cover photo.
  • Ważne dni, wydarzenia i rocznice. Obchodzisz urodziny swojej marki? Stwórz koniecznie dedykowaną grafikę na tę okazję i podziel się za jej pomocą tym radosnym zdarzeniem ze swoimi fanami. Planujesz udział w dużym wydarzeniu – targach, wystawie, konkursie, a może planujesz zorganizować konkurs dla swoich fanów? Pamiętaj, by podeprzeć również te działania specjalnie przygotowanym banerem.

kreska

Pamiętaj, że skuteczne działania marketingowe, promujące Twoje rękodzieło, zależą od tego, czy korzystasz z całej palety dostępnych narzędzi.

Działania jednokanałowe i wyrywkowe są zwyczajnie nieskuteczne, dlatego detale są bardzo ważne. Każde nieużyte lub źle użyte narzędzie to strata szansy na kolejną sprzedaż Twojego rękodzieła.

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *