Pyt.334. Jak stosować CTA?

Wiesz już, z lektury tego bloga, że CTA jest wręcz niezbędnym elementem Twojej strony internetowej.

To narzędzie bowiem pomaga Ci prowadzić Twojego klienta tam, gdzie chcesz, by ten poszedł i sugerować mu działania, które chcesz, by podjął.

Jak się pewnie domyślasz, stosowanie CTA też podlega pewnym regułom i zasadom i o nich właśnie chciałabym Ci kilka słów napisać.

Od czego zacząć?

Cóż, od uświadomienia sobie, że CTA należy stosować zawsze tam, gdzie oczekujesz pewnych zachowań po swoich klientach lub czytelnikach.

Jeśli na przykład chcesz, by Twój artykuł na blogu przyniósł skutek w postaci zapytania od klienta, musisz mu o tym powiedzieć.

kreska

Przycisk lub wezwanie do działania umieszczaj więc zawsze tam, gdzie chcesz, by klienci podjęli jakąś akcję.

kreska

I to jest pierwsza zasada stosowania tego narzędzia.

Druga zaś jest taka, że przycisk lub wezwanie słowne, powinno być odpowiednio sformułowane, a to oznacza, że musi być ono odpowiedzią na wcześniej ustalony przez Ciebie cel.

Oto lista przykładów wezwań do działania i powiązanych z nimi celów:

kreska

  • Kup teraz – jeśli wystawiasz gotowy produkt do zakupu i oczekujesz od klienta tego, by kupił, bez zadawania dodatkowych pytań.
  • Dodaj do koszyka – jeśli chcesz, by Twój klient już w trakcie rozglądania się po sklepie, dodawał Twoje produkty „na wszelki wypadek” do koszyka.
  • Zapisz się na newsletter – jeśli budujesz listę mailingową i zależy Ci na nowych adresach.
  • Udostępnij – gdy chcesz, by napisana przez Ciebie treść, została udostępniona w mediach społecznościowych.
  • Zamów – jeśli sprzedajesz produkty wyłącznie na zamówienie.
  • Zadaj pytanie – jeśli chcesz nawiązać z klientami konwersację.
  • Skontaktuj się z nami – jeśli oferujesz produkty „na miarę” klienta i do zamówienia potrzebujesz więcej informacji niż przy klasycznych zakupach.
  • Zamów podobny – jeśli masz produkt, który możesz i chcesz powielić.

kreska

Trzecim aspektem jest…kompozycja kolorystyczna przycisku, który ma wzywać Twoich klientów do określonych działań, ponieważ to, jakich kolorów użyjesz, będzie bardzo mocno wpływało na to, jak na taki przycisk będą reagowali Twoi klienci.

Wpis o tym, jakie jest znaczenie kolorów przy CTA przygotowała Kasia z Unikato a przeczytasz o tym w odpowiedzi na Pyt. 75.

kreska

Więcej o CTA dowiesz się z odpowiedzi na Pyt.11 . Enjoy!

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *