Pyt. 338. Czym są treści wirusowe i jak je tworzyć, by skuteczniej promować swoje rękodzieło?

Zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest, że jedne posty niosą się szeroko i daleko po cyberprzestrzeni,

podczas gdy innymi nie interesuje się kompletnie nikt?

Zasięg postów w social mediach to temat numer jeden każdego marketera – tego wielkiego i tego całkiem małego.

kreska

Posty wiralowe, czy też wirusowe to te, które są chętnie udostępniane i rozprzestrzeniają się bardzo szybko, w ekspresowym tempie zdobywając bardzo dużą popularność.

kreska

Nic więc dziwnego, że są tak pożądane.

Niosąc się po sieci, niosą informacje o Twojej firmie i Twoim rękodziele, tym samym przyciągają do Twojego sklepu wielu nowych, potencjalnych klientów.

Co więc robić, by zwiększyć szansę na to, by publikowany post stał się wirusowym?

kreska

  • Rób dobre wrażenie. Wrażenie to powinno być dobre nie tylko dla Ciebie. Post, który ma szanse stać się wiralowym, musi również dobrze świadczyć o osobie, która go będzie udostępniać. Na przykład, jeśli ktoś udostępnia fotografię z jakimś dziełem sztuki, na odbiorcach, którzy przeczytają udostępnione przez  niego treści, wywrze wrażenie kogoś, kto zna się na sztuce.
  • Czytelność i jasność. Długie i skomplikowane posty rzadko mają szansę stać się wirusowymi. Ludzie wolą nie wkładać wysiłku w czytanie, zwięzłe i krótkie treści mają zdecydowanie większy potencjał.
  • Grafika. Można powiedzieć, że udowodniono już, że treści okraszone fotografią lub grafiką, niosą się po internecie dużo lepiej niż sama proza.
  • Przydatne informacje. Posty z praktycznymi rewelacjami zawsze niosą się szeroko, ponieważ ludzie lubią się dzielić użytecznymi informacjami. Jeśli odkryłeś „partyzancki”, skuteczny sposób np. na ekspresowe zawiązywanie sznurówek, nakręć krótki filmik pokazowy i opublikuj go na facebooku…jeśli sposób ten będzie skuteczny, post zostanie udostępniony wielokrotnie.
  • Humor. To jest niezawodny sposób na dobry viral. Post okraszony zabawnym, ciętym humorem zostanie na pewno dobrze przyjęty. Stworzony w formie grafiki ma duże szanse na kolejne udostępnienia. To dlatego np. niektóre memy z kotami mają niejednokrotnie po kilkanaście, kilkadziesiąt tysięcy kolejnych udostępnień, choć niczego konstruktywnego do życia nie wnoszą…są tylko zabawne, to wystarcza.
  • Dopasowanie treści. Użytkownicy mediów społecznościowych będą udostępniali dalej tylko te posty, które będą dla nich zrozumiałe, dlatego publikując, miej na uwadze język Twojego klienta idealnego.
  • Motywacyjne sentencje. Ludzie lubią być motywowani i w tym samym stopniu lubią motywować innych 🙂
  • Zaskocz czytelnika. Jeśli twój czytelnik poczuje się zaskoczony, zechce zaskoczyć swoich znajomych, to podniesie szansę na kolejne udostępnienie.
  • Poproś o udostępnienie. Nie masz pojęcia, ile osób udostępni opublikowaną przez Ciebie treść, jeśli tylko ich o to poprosisz 🙂

kreska

Gdy postanowisz, że spróbujesz swoich sił w tworzeniu treści do kolejnych udostępnień, pamiętaj o tym, że musisz zwyczajnie sprawdzać, co działa, a co nie. Szukanie „złotego środka” w tym zakresie przypomina działanie metoda prób i błędów, dlatego nie zrażaj się, analizuj i podejmuj kolejne próby.

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

 

 

Jedna odpowiedź do “Pyt. 338. Czym są treści wirusowe i jak je tworzyć, by skuteczniej promować swoje rękodzieło?”

  1. Zgadzam się, że najbardziej wiralowe posty to takie, które są krótkie, inspirują, zaskakują śmieszą, czy uczą. Obecnie z tego co widzę, dokąd zmierzają blogerzy to tutoriale oraz poradniki- ludzie chcą się uczyć i to jest super ;D

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *