Pyt.340. Napisałeś artykuł na swoim blogu rękodzielniczym, i co dalej?

Aby tworzone przez Ciebie treści miały szansę przyciągnąć szerokie grono odbiorców do Twojego sklepu, musisz się postarać, by docierały one do jak największej liczby czytelników.

Blog to świetne i wręcz niezastąpione narzędzie marketingowe, które bardzo skutecznie wspiera Twoje działania promocyjne w internecie.

Jednak pozostawiony sam sobie, będzie tylko ładnym „dodatkiem” w Twoim portfolio, mało użyteczną błyskotką.

Dlatego za każdym razem, gdy umieścisz na nim nowy wpis, rób wszystko, by poniósł się on szeroko w sieci, tylko wtedy wykorzystasz jego pełen potencjał.

Robić wszystko, czyli co?

kreska

  1. Udostępnij artykuł w mediach społecznościowych. To jest pierwszy, wręcz oczywisty krok, choć często, nie wiedzieć czemu, omijany przez rękodzielników.
  2. Odpowiednio opisz udostępniany materiał. Już w pierwszej linijce tekstu powinna się pojawić informacja, jaki problem dany artykuł rozwiązuje.
  3. Jeśli wspominasz o innym rękodzielniku w swoim poście lub jeśli wspominasz jakąkolwiek inną markę, napisz do jej właściciela i poinformuj go o tym. Jest olbrzymia szansa, że on również udostępni Twoje treści w swoich profilach w mediach społecznościowych.
  4. Udostępniając artykuł na facebooku, oznacz osoby z nim powiązane. Wtedy Twój wpis pojawi się na ich profilach.
  5. Używaj hashtagów. Tutaj dowiesz się, jak je komponować.
  6. Zrób zrzut z ekranu i umieść go na instagramie, pamiętaj o umieszczeniu linka do bloga.
  7. Jeśli należysz do jakiejś społeczności blogerów, udostępnij swój artykuł również tam.
  8. Prowadzisz e-mail marketing? Wyślij maila subskrybentom z informacją o nowym wpisie na blogu.
  9. Wielokrotnie zachęcałam Cię do tego, byś śledził wątki powiązane z Twoją działalnością/dziedziną na forach internetowych. Tam bowiem często padają przeróżne pytania od internautów…zamiast odpowiadać im prozą, jeśli w Twoim artykule zawarta jest odpowiedź na zadane pytanie, podlinkuj go. Bądź pewien, że artykuł ten przeczyta nie tylko osoba, która zadała pytanie, ale wiele innych 🙂
  10. Zatroszcz się o SEO.
  11. Istnieją w sieci biznesowe grupy, w których inni mali przedsiębiorcy dzielą się wiedzą i doświadczeniem. To również dobre miejsce, by umieścić link do nowego wpisu, wśród innych przedsiębiorców, mogą być również Twoi nowi klienci.
  12. Połącz bloga ze swoją stroną internetową lub sklepem.

 

kreska

mTURKUSOWE

 

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *