Pyt. 348. Jak sprzedawać rękodzieło w sezonie ogórkowym?

Wakacje…ciepełko…szum fal, drobny piasek pod stopami, letni wietrzyk i nocne cykanie świerszcza…

Czas, w którym nikt nie myśli o zakupach, ponieważ wszyscy są myślami nad morzem, jeziorem lub w górach.

Prawdziwy koszmar wielu rękodzielników, bo dla nich jest to często czas posuchy sprzedażowej.

Co więc zrobić, by sprzedaż rękodzieła w tym wakacyjnym okresie była co najmniej przyzwoita?

Cóż, musisz pojechać na wakacje razem ze swoimi klientami 🙂

Oczywiście nie dosłownie.

kreska

Po pierwsze musisz wyjść z internetu.

W okresie wakacyjnym ruch w internecie spada, ponieważ większość osób wybiera wtedy wypoczynek i aktywność na świeżym powietrzu, często w miejscach, w których nie ma zasięgu.

Tutaj więc przewagę zyskują rękodzielnicy sprzedający w realu.

Rozejrzyj się po swojej okolicy, zerknij w kalendarz wydarzeń wakacyjnych i bądź ze swoim rękodzielniczym kramem wszędzie tam, gdzie spodziewane są tłumy 🙂

Gdy odhaczysz swoje najbliższe okolice, rozejrzyj się dalej.

Zasięgnij języka w internecie na temat sezonowych wydarzeń modowych i targów organizowanych wyłącznie w czasie letnim, dla urlopowiczów i turystów. Takim wydarzeniem jest na przykład Jarmark Dominikański, organizowany co roku w Gdańsku, mający już międzynarodową renomę i skupiający całe mnóstwo zagranicznych gości.

Takich i podobnych wydarzeń w całej Polsce jest mnóstwo, trzeba tylko zrobić niewielki reaserch.

Po drugie, jeśli sprzedajesz głównie w internecie, musisz zacząć pojawiać się tam, gdzie klienci serfują latem.

W okresie wakacyjnym warto nawiązać więc współpracę z blogami o tematyce wypoczynkowej i turystycznej oraz modowej.

Dobrze sprawdzą się również wszelkie strony, na których autorzy zamieszczają wskazówki i porady dla urlopowiczów. Koniecznie pojaw się na tematycznych forach internetowych i grupach w mediach społecznościowych.

Po trzecie, Twoje materiały marketingowe powinny pojawić się tam, gdzie bywają turyści i urlopowicze.

Zastanów się nad współpracą w tym zakresie np. z lokalnymi lodziarniami, spokojnie możesz im zaproponować barter reklamowy.

Zastanów się, który lokalny biznes pasuje do Twojego rękodzieła i pojaw się tam z ofertą reklamową.

Po czwarte – zrób wietrzenie półek i zorganizuj wakacyjną wyprzedaż.

To dobra okazja do zaoferowania swoim klientom rękodzieła po wyjątkowej cenie.

Po piąte, dopilnuj by wakacyjna atmosfera, zagościła na Twoim blogu, stronie i profilu na portalu społecznościowym.

Rób fotografie swojego rękodzieła w pięknych okolicznościach przyrody, pstryknij selfie na plaży w kolczykach swojej produkcji, sfotografuj swój nadgarstek odziany w swoje bransoletki na tle lasu lub jeziora…

To wprowadzi Twoich klientów w doskonały nastrój.

kreska

Więcej o sposobach na podratowanie słabszego miesiąca napisałam w odpowiedzi na Pyt. 120, 149 i 135. Enjoy!

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *