Pyt.353. Czy wiesz, czym najbardziej interesują się Twoi klienci?

Czy miewasz takie chwile, w których zastanawiasz się, czy pisanie artykułu na dany temat, ma sens?

Lub piszesz świetny tekst, optymalizujesz go pod kątem SEO, komponujesz go tak, by był lekki, łatwy do przeczytania i jednocześnie serwujesz w nim solidną porcję wiedzy….a czytelników brak?

Lub promujesz nowy materiał w mediach społecznościowych…i nie ma odzewu…zdaje się, że nikt nie interesuje się tym, co chciałeś powiedzieć?

Ja ciągle miewam takie wpisy, choć zdarzają się one coraz rzadziej, dlatego dzisiaj chciałabym napisać Ci kilka słów o tym, w jaki sposób ustalać, co zechcą przeczytać Twoi fani i klienci i jakie tematy ich zainteresują.

kreska

Zerknij w statystyki.

Zadanie jest proste, sprawdź w statystykach, które z opublikowanych przez Ciebie wpisów, cieszyły się największym zainteresowaniem.

Jeśli artykuły modowe mają najwięcej odsłon, możesz śmiało wnioskować, że kolejny artykuł, w którym napiszesz o bieżących trendach, będzie podobnie popularny.

Nie wiem,  jakiego używasz narzędzia w celu sprawdzania swoich statystyk, ale jeśli jeszcze nie korzystałeś z Google Analytics, to zachęcam Cię do tego, byś go wypróbował.

Oprócz tego, że dzięki niemu dowiesz się, które wpisy były najpopularniejsze (miały najwięcej odsłon), będziesz mógł również sprawdzić, na jak długo „zatrzymały” one czytelników na Twoim blogu lub stronie internetowej i gdzie taki czytelnik ruszył dalej, po przeczytaniu danego wpisu.

Aktywność w mediach społecznościowych.

Drugim źródłem informacji o tym, czy dany temat zainteresował Twoich czytelników, są oczywiście media społecznościowe.

Przeanalizuj, które wpisy spotkały się z największym odzewem wśród Twoich fanów – które wywołały największą aktywność, rozmowy czy dyskusje, które zdobyły najwięcej polubień i udostępnień.

Te najpopularniejsze uzupełniaj, poruszaj ponownie, z innej perspektywy lub w innym kontekście.

Aktywność na blogu.

Komentarze bezpośrednio pod wpisem na blogu są również cennym źródłem informacji o tym, czy dany temat interesuje Twoją grupę odbiorców.

Choć trend jest taki, że ludzie coraz częściej wolą komentować w mediach społecznościowych, to jednak wielu jest „tradycjonalistów”, którzy wciąż zostawiają po sobie ślad w postaci komentarza bezpośrednio pod wpisem na blogu.

Ankieta.

Zapytaj swoich czytelników, o czym by chcieli przeczytać.

Najprostszym sposobem na to, jest stworzenie krótkiej ankiety.

Takie rozwiązanie spotyka się z dobrym odbiorem i jest dość skuteczne, ponieważ zaznaczenie okienka nie wymaga ze strony czytelnika wielkiego wysiłku.

Jeśli prowadzisz e-mail marketing i wysyłasz swoim fanom newsletter, koniecznie załącz w nim swoją ankietę.

kreska

Stay tunned

mTURKUSOWE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *