Pyt. 354. Czym jest różnicowanie cenowe?

Cena Twojego rękodzieła jest częścią Twojej strategii marketingowej.

Jako jeden z najsilniej działających na klienta bodźców, jest jednocześnie dla Ciebie często najskuteczniejszym narzędziem, którego możesz używać do przekonywania Twoich klientów do zakupu.

Z klientami jest tak, że można ich podzielić na tych, którzy są skłonni za Twoje rękodzieło zapłacić więcej i tych, którzy czekają na „okazję”.

Przy odpowiednio ustalonych marżach jesteś w stanie dopieścić tych pierwszych i tych drugich, w dodatku bez straty.

kreska

Różnicowanie cenowe to strategia cenowa, polegająca na okresowym ustalaniu niższych cen dla danego produktu lub linii produktów.

kreska

Przykładem różnicowania cenowego mogą być głośne akcje promocyjne, organizowane z okazji otwarcia nowego sklepu. Niekiedy efekty takich przedsięwzięć są zdecydowanie zaskakujące…niejednokrotnie można zobaczyć ultra długie kolejki ustawione przy drzwiach do sklepu, tylko dlatego, że w danym dniu zaplanowano obniżenie ceny na filety z kurczaka czy kawę.

Pomyślałbyś, że ktoś będzie stał 2h w kolejce, by kupić mleko czy ser o kilka złotych taniej?

A tak bywa. Zwyczajnie są tacy klienci, którzy kupują wyłącznie „w promocji”.

I jest ich całkiem sporo.

Jak obrócić tę sytuację na swoją korzyść?

kreska

Wprowadź różnicowanie cenowe do palety Twoich narzędzi marketingowych.

  • Warto ustalić specjalną okazję do obniżki ceny. Niech to będzie stała data, cyklicznie powtarzająca się. Sam zdecyduj jak często.
  • Dobrze zargumentuj obniżkę cen. Warto wykorzystać popularne dni, takie jak „Black Friday”, do których klienci są już przyzwyczajeni.
  • Wprowadź kupony rabatowe z terminem ważności.
  • Wiele sklepów organizuje „happy hour” lub „ladies night”, jako stałe „punkty programu”.

kreska

Stosując tę strategię cenową, zaktywizujesz grupę klientów, którzy kupują wyłącznie produkty w promocji.

Może okazać się, że jest ich całkiem sporo i są w stanie wypracować dla Twojej firmy dodatkowe pieniądze, których byś w innych okolicznościach nigdy nie zobaczył.

 

Będzie to oczywiście zarobek „warunkowy” a warunkiem tego, że zarobisz, będzie odpowiednio skalkulowana cena wyjściowa i odpowiednio obliczona marża.

O tym, jak ustalać cenę swojego rękodzieła, dowiesz się z odpowiedzi na Pyt. 208, 330 i 331. Enjoy!

kreska

Stay tunned

mTURKUSOWE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *