Pyt. 356. Jak wywierać dobre wrażenie na swoich klientach?

Z lektury tego bloga, ale również z innych źródeł, wiesz już, że Twoje relacje z klientami są niebywale istotne.

To one zamieniają klientów w stałych klientów i to one stanowią kluczową cegiełkę w budowaniu wizerunku Twojej marki handmade.

Dlatego bardzo ważne jest, aby  na każdym kliencie, który odwiedzi Twój butik, sklep, bloga, fanpage czy stoisko na targach, wywrzeć pozytywne wrażenie.

Dzisiaj przygotowałam dla Ciebie listę rzeczy, które mogą Ci w tym pomóc.

Niektóre z nich są oczywiste, ale jak mi napisała jedna czytelniczka bloga… „większość rzeczy jest tak oczywista, że aż otwierałam oczy ze zdumienia, czemu nie korzystałam z tej wiedzy?”

Sama oczywistość danego zagadnienia bowiem to zdecydowanie za mało, trzeba być jeszcze tej oczywistości świadomym 🙂

kreska

  • Bądź sobą. Nigdy, przenigdy nie udawaj kogoś innego. Postępuj zgodnie z własną intuicją, zgodnie ze swoimi przekonaniami. Jeśli będziesz zachowywał się sztucznie, klienci szybko to wyczują i zaczną się dystansować do Ciebie i Twojej marki. W takich warunkach nie sprawisz, że Ci zaufają.
  • Śmiej się. Nawet podczas rozmowy przez telefon. Tutaj dowiesz się, dlaczego to takie ważne.
  • Niech Twoja strona internetowa wygląda co najmniej przyzwoicie. Jeśli zadbasz o jej wygląd, pokażesz, że szanujesz tych, którzy ją odwiedzają.
  • Sprawdzaj pisownię na blogu, w mailach i w postach umieszczanych na profilach społecznościowych. Jeśli masz dysortografię, korzystaj z internetowych narzędzi do sprawdzania pisowni, za każdym razem, gdy publikujesz. To zaoszczędzi Ci językowej kompromitacji.
  • Twoje stoisko na targach jest Twoją wizytówką i wizytówką Twojej marki. Zaaranżuj je tak, by było przyjemne dla oka klientów.
  • Opakowanie produktów jest superważne.
  • Sposób wypowiedzi. Zarówno w rzeczywistości, telefonicznie, jak i w mailach. Odnoś się do swoich klientów grzecznie i z szacunkiem, jakiego sam oczekujesz od innych. Jednocześnie w tych rozmowach szanuj sam siebie.
  • Wygląd na targach i kiermaszach. Cóż, każda impreza jest inna, dlatego, zanim udasz się na targi, sprawdź jaki strój będzie wpisywał się w charakter danej imprezy. Dla przykładu – nie wyobrażam sobie „wystąpienia” na targach ślubnych w stroju casualowym…charakter tych imprez wymaga stroju wizytowego i stosuję się do tych „wymogów”. Z szacunku dla organizatora, swojej marki i moich przyszłych klientek.
  • Szybkość odpisywania na maile i zapytania wysłane drogą elektroniczną. Odpisywanie klientom po kilku dniach nie tylko źle wpływa na Twoją sprzedaż (bo w tym czasie prawdopodobnie klient skorzysta z oferty Twojej konkurencji), ale również źle świadczy o Tobie, jako sprzedawcy.
  • Nagrody, wyróżnienia i nominacje. Koniecznie umieść swoje „portfolio dokonań” w miejscu widocznym dla klientów. Pokaż, że jesteś profesjonalistą i specem w swoim fachu.
  • Mów o sobie dobrze. Nie mam oczywiście na myśli przechwalania się, ale jeśli Ty sam będziesz miał ze sobą dobre stosunki, Twoi klienci będą czuli się „bezpieczni” w Twoich rękach.

kreska

Jest jeszcze coś.

Każdy z powyższych punktów będzie wymagał od Ciebie samokontroli.

Musisz być zwyczajnie świadom tego, co robisz i jaki to ma wpływ na Twój wizerunek, Twoją markę i odczucia Twoich klientów.

kreska

Stay tunned

mTURKUSOWE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *