Pyt.358. Jakich informacji na Twoim profilu społecznościowym…

…oczekują Twoi klienci?

Media społecznościowe to prawdziwy oręż w walce o nowego klienta.

Wspierają bloga i stronę internetową, stanowią kanał komunikacji z klientami, w dodatku, dzięki aplikacjom mobilnym, jest to kanał w trybie instant, więc taki, z którego łatwo korzystać w zasadzie w każdej sytuacji.

Czy jednak pomyślałeś o tym, jakie oczekiwania mają nowi klienci, którzy wchodzą na Twój profil w mediach społecznościowych?

Jakich informacji szukają, ZANIM przejdą do oglądania twojego rękodzieła?

kreska

1. Po pierwsze…kim jesteś 🙂 ?

Jeśli w ciągu kilku sekund od wejścia na Twój profil, klient nie będzie w stanie wywnioskować, kim jesteś, szybko z niego ucieknie.

Zatroszcz się zatem o fotografię w tle i fotografię profilową oraz jasny, przejrzysty, niezbyt długi, ale konkretny opis.

2. Gdzie jeszcze można Cię znaleźć w sieci?

Jeśli uda Ci się przykuć uwagę klienta opisem i fotografiami, zatroszcz się o to, by dotarła do niego informacja o Twojej stronie internetowej lub butiku. Klienci, zanim zdecydują się na zakup, robią zwykle mały „research”, by zweryfikować przeczytane informacje.

Ułatw im to, wpisując w swój profil linki do wszystkich Twoich stron.

3. Jak się z Tobą skontaktować?

Nie każdy klient jest fanem kontaktowania się ze sprzedawcą poprzez wiadomości z poziomu profilu w mediach społecznościowych.

Wielu woli kontakt mailowy, ilość osób preferujących tradycyjną rozmowę telefoniczną jest też dość spora. Dlatego koniecznie uzupełnij swój profil o dane kontaktowe i wpisz wszystkie kanały, za pomocą których można się z Tobą skontaktować; adres mailowy, numer telefonu, numer komunikatora, skype, adres fizyczny.

4. Wartość, filozofia i misja Twojej marki handmade.

Nie musisz od razu pisać elaboratów na ten temat, bo te informacje warto przemycać w detalach; sposobie fotografowania, udostępnianych postach i opiniach, jakie pozostawiasz w sieci.

5. Kto od Ciebie kupuje?

Powtarzam to, jak mantrę, ale nic nie poradzę na to, że tak zwany „social proof” to podstawa budowania zaufania między Tobą a twoim klientem. Zadbaj o to, by fotografie Twoich klientów i ich opinie, były odpowiednio wyeksponowane.

6. Kto Cię obserwuje?

Choć masz na to wpływ niewielki, to jednak warto wiedzieć o tym, że ludzie patrzą również na to, kto się Tobą interesuje.

Dlatego warto nawiązywać kontakty z różnymi ludźmi i być otwartym na współpracę z innymi firmami.

kreska

Więcej informacji na temat prowadzenia swojej działalności marketingowej w mediach społecznościowych, znajdziesz w dziale SOCIAL MEDIA.

Enjoy!

kreska

mTURKUSOWE

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *