Pyt. 359. Jak NIE prowadzić działań PRowych.

Zadaniem działań PRowych jest utrzymanie pozytywnego wizerunku Twojej firmy.

Wykreowany wizerunek zaś, ma kluczowe znaczenie przy budowaniu zaufania, a zaufanie jest podstawą do stworzenia więzi z Twoimi klientami.

A więzi już w prostej linii prowadzą do sprzedaży.

W odpowiedzi na Pyt. 227 napisałam, jak się przygotować do samodzielnych działań PRowych.

Dzisiaj chcę Ci napisać, czego powinieneś unikać.

kreska

  • Spamowanie redakcji. Jeśli nie potrzymałeś odpowiedzi na swoją wiadomość, odczekaj odpowiednio długo, zanim się „przypomnisz”.
  • Wysyłanie tego samego maila do różnych osób z tej samej redakcji. Sprawdź, kto zajmuje się kontaktami z firmami i koresponduj z ta jedną osobą.
  • Przywitanie. Zanim przejdziesz do meritum, przedstaw się. Nie pisz od razu o samym produkcie i jego zastosowaniu. Zacznij od krótkiego przedstawienia się, zwyczajnie daj się poznać.
  • Tytuł wiadomości nie może brzmieć nadto komercyjnie. Ma on zachęcić redaktora do otworzenia maila, a nie sprawić, że przerzuci on tę wiadomość do folderu ze spamem.
  • Lanie wody. Czas redaktora jest tak samo cenny, jak Twój. Unikaj peanów pochwalnych pod adresem swoich wyrobów i bądź konkretny. Napisz, po co się kontaktujesz, co możesz zaoferować i dlaczego uważasz, że dane medium jest odpowiednie dla Twojej marki.
  • Crtl+c, crtl+v. Osobiście boleśnie doświadczyłam tego błędu, rozsyłając tego samego maila do wielu pism, bez zmiany tytułu czasopisma w jego treści. Jeśli kopiujesz wiadomości i wysyłasz tę samą do różnych czasopism, sprawdź, czy w treści nie zabłąkał się tytuł pisma konkurencyjnego 🙂
  • Imię redaktora. Złe imię wpisane w przywitaniu to bardzo słaby start i nie wróży owocnej współpracy.
  • Błędy ortograficzne. Koniecznie sprawdź poprawność tekstu, który wysyłasz.
  • Zbyt duże fotografie. Jeśli Twój mail będzie „ciężki”, istnieje duże ryzyko, że redaktor nie doczeka jego „otworzenia” i widząc powolne tempo ładowania się wiadomości, zrezygnuje z jej czytania.
  • Brak  fotografii w treści maila. Wybierz 3, 4 najlepsze fotografie i zamieść je w treści maila. Niech stanowią zachętę dla redaktora, do otworzenia pozostałych załączników.

kreska

Na koniec, zanim klikniesz w „wyślij”, upewnij się, że zamieściłeś w mailu swoje dane kontaktowe 🙂

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *