Pyt.362. Jakie są 3 najważniejsze obszary budowania Twojej marki handmade?

Pewnie nie umknęło Twojej uwadze to, że projekt 365 odpowiedzi dobiega końca.

Z wolna więc przychodzi czas na podsumowania i zbieranie w klamrę tych wszystkich informacji, które znalazły się na blogu przez ostatni rok.

Na dziś przygotowałam dla Ciebie podsumowanie działań w zakresie budowania marki handmade.

Są 3 najważniejsze dla Ciebie obszary sprawnego i skutecznego budowania Twojej marki rękodzielniczej.

kreska

  • Osobowość marki.

Deklaracja wartości, jakie przyświecają Twojej marce to wyraz jej osobowości. To, co ona reprezentuje i jaka „obietnica” kryje się za produktami, które sygnuje, będzie kształtowało jej obraz w głowach Twoich klientów.

Pisałam wielokrotnie, że przez te wartości, jak przez pryzmat, klienci będą oceniali Twoją markę handmade.

Wyrazista deklaracja wartości jest wybitnie ważna szczególnie przy pierwszym kontakcie klientów z Twoimi produktami. To, w jaki sposób będą oni postrzegali Twoją markę, będzie miało zaś ogromny wpływ na to, z czym będzie kojarzona.

Pamiętasz, jak pisałam Ci, że klient wyrabia sobie pierwszą opinię o marce w kilkanaście sekund od pierwszego kontaktu? To właśnie dlatego tak ważne jest, by ta deklaracja wartości przyświecających Twojemu przedsięwzięciu była wyrazista i czytelna.

kreska

Twój klient nie będzie miał czasu (ani ochoty) na wnioskowanie, Ty musisz mu te wnioski podać na tacy.

kreska

Ameryki nie odkryję, pisząc, że musisz zrobić absolutnie wszystko, by te skojarzenia były pozytywne.

  • Czynniki wyróżniające ją od konkurencji.

Nie Ty jeden robisz to, co robisz.

Konkurencję pewnie masz dużą i jestem przekonana, że wśród niej jest ta uczciwa i ta, która w nosie ma zasady fair play.

Dlatego pokazywanie swoim klientom, dlaczego Twoja marka jest wyjątkowa, jest tak ważne. Pamiętaj, że oni „kupują najpierw Ciebie” a dopiero potem Twoje produkty.

kreska

Dlatego jasno i wyraźnie mów klientom o tym, dlaczego Twoja marka jest wyjątkowa i co sprawia, że jest lepsza od innych.

kreska

Musisz działać tak, by w umysłach Twoich klientów kreował się obraz czegoś niezwykłego, INNEGO niż całe stosy produktów podobnych do Twoich.

Tym sposobem sprawisz, że nie da się Ciebie przeoczyć, będziesz wyjątkowy, nawet jeśli wokół wyrośnie cała masa kalek Twojego przedsięwzięcia…a gwarantuję Ci to, że wyrośnie, jak tylko „Janusze biznesu” zorientują się, że zarabiasz na tym, co robisz.

Stanie się tak, ponieważ ludzie często niestety zapominają, czym jest przyzwoitość i chęć szybkiego zarobku przysłania im wartości, jakie powinny przyświecać biznesowi prowadzonemu z poszanowaniem pracy innego przedsiębiorcy.

Wszyscy rękodzielnicy jak jeden mąż deklarują, że fajnie byłoby, gdyby robienie biznesu handmade było oparte na zasadach fair play, jednak tylko część z nich może świecić przykładem w tym zakresie.

Nie daj się więc skusić na iluzję „szybkiego zarobku” w sposób mało etyczny, GWARANTUJĘ Ci, że nie odniesiesz sukcesu, działając w ten sposób.

Jeśli chcesz, by klienci szanowali Ciebie i Twoje przedsięwzięcie, musisz dać im powody, dla których mieliby to robić.

  • Plan marketingowy.

Jasno postawione cele i plan ich osiągnięcia to podstawa do tego, by zacząć efektywną pracę nad prawdziwym rozwojem Twojej firmy.

kreska

Tylko jeśli będziesz wiedział, co chcesz osiągnąć, będziesz w stanie dobierać narzędzia i partnerów, którzy Ci pomogą w osiągnięciu tych założeń.

kreska

Biznesplan i strategia rozwoju to nie są zagadnienia z fizyki kwantowej, abstrakcyjne i całkowicie odstające od rzeczywistości.

To są absolutne podwaliny, bez nich budowanie biznesu jest jak stawianie domu bez fundamentów, który chwilkę postoi, ale runie z hukiem przy pierwszym załamaniu pogody.

Nie pozwól na to.

kreska

Abyś dał sobie szansę na sukces, Twoje działania muszą być przemyślane a droga rozwoju Twojej marki handmade dokładnie zaplanowana.

Z długopisem w ręku, na kartce papieru, konkretnie określ to, jaki masz produkt, gdzie będzie dostępny, jakimi kanałami sprzedaży będziesz go dostarczał klientom, jaka będzie jego cena, jak pokażesz klientom jakość swojego produktu, jakie promocje będziesz prowadził, na jakich płatnych działań marketingowych się podejmiesz.

Dokładnie opracuj zestaw narzędzi, którymi będziesz się posługiwał przy budowaniu swojej marki handmade i szczegółowo zaplanuj jej obecność tak w internecie, jak i realu.

Postaw na konkret, ponieważ nie ma tu miejsca na gdybanie.

kreska

Następnie krok po kroku realizuj swój plan, bacznie obserwuj efekty, analizuj to, co się dzieje i koryguj swoje działania, jak tylko zauważysz, że zbaczasz z toru.

kreska

Bądź czujny i konsekwentny i nigdy nie zapominaj, kim jesteś a przyjdzie czas, w którym z radością zaczniesz obserwować, jak Twój biznes rośnie.

Tego Ci życzę z caluśkiego serca!

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *