Pyt. 363. Na czym polega strategia marketingowa produktu handmade?

Dzisiaj kolejne podsumowanko 🙂

Tym razem dwa słowa o strategii marketingowej.

Zastanawiałam się w jaką klamrę spiąć te wszystkie informacje, które umieszczałam na tym blogu w kontekście strategii marketingowej i postanowiłam zrobić to jak najprościej.

Są cztery podstawowe elementy absolutnie każdej strategii marketingowej, nie tylko produktów handmade. Wszystkie działania podejmowane w celu promowania swojej marki i swoich wyrobów, możesz podzielić na 4 grupy:

produkt, miejsce/dostępność, cena, promocja.

Postanowiłam napisać Ci najważniejsze pytania, na które MUSISZ sobie odpowiedzieć w obrębie każdej z tych grup, na samym początku planowania sprzedaży swoich wyrobów, ponieważ odpowiedzi te są niezbędne do tego, by podejmowane przez Ciebie czynności, miały pozytywne efekty na wysokość sprzedaży Twojego rękodzieła.

kreska

  • PRODUKT  

Co właściwie sprzedajesz?

Co Twój produkt zmienia w życiu Twoich klientów, czy jest odpowiedzią na ich potrzeby? Czy je zaspakaja?

Czy jest odpowiednio opakowany? Opisany? Sfotografowany?

Jakie ma cechy?

Dlaczego klienci zechcą go kupić?

W jaki sposób jest on inny/lepszy od wyrobów konkurencji?

Czym się wyróżnia, jak przyciąga uwagę?

Czy asortyment został podzielony na kolekcje/serie?

  • MIEJSCE/DOSTĘPNOŚĆ

Gdzie będziesz sprzedawał swoje rękodzieło?

Z kim chcesz współpracować?

Jakie kanały dystrybucji i sprzedaży wybierasz?

Które formy sprzedaży są najlepsze dla Twojego produktu i najwygodniejsze dla Twoich klientów?

Czy znasz kalendarz wystaw/kiermaszy/giełd, o których sądzisz, że przyciągają również Twoich klientów?

Czy wiesz, gdzie jeszcze bywają Twoi klienci?

Czy rozważasz sprzedaż hurtową?

  • CENA

W jakim przedziale cenowym planujesz sprzedawać swoje wyroby?

Czy cena Twojego produktu jest odpowiednio uzasadniona?

Jak wyceniasz swoje wyroby?

Jak skalkulowałeś marżę?

Czy masz ustalone ceny hurtowe?

Jaką strategię cenową wybrałeś?

  • PROMOCJA

Czy wiesz, komu sprzedajesz? Znasz swojego klienta idealnego?

Czy mówisz jego językiem?

Jakie kanały promocji wybierasz?

Czy wiesz, jaki kontent zainteresuje Twoich klientów?

Jakie formy reklamy będą odpowiednie dla Twojej marki?

Czy komunikacja wizualna Twojej marki jest spójna?

Czy masz przygotowane materiały marketingowe?

Z kim możesz współpracować w zakresie barteru reklamowego?

W jaki sposób pozyskasz linki odsyłające?

Jaki jest Twój budżet na reklamę?

Jak w przekazie promocyjnym przekażesz klientom wartości i misję swojej marki ?

Które media będą odpowiednie do promowania Twojego rękodzieła?

W jaki sposób podkreślisz w swoich komunikatach to, że jesteś inny niż Twoja konkurencja?

Czy masz przygotowaną prezentację swojego przedsięwzięcia dla prasy?

W jaki sposób pokażesz klientom, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie?

kreska

Od tego należy zaczynać przygodę ze sprzedawaniem rękodzieła.

Zanim wgrasz w internety 1 fotografię swojego produktu, zanim napiszesz 1 post na swoim nowym blogu, odpowiedz sobie na te pytania.

Jeśli natomiast nie jesteś na początku swojej przygody ze sprzedażą rękodzieła, odpowiedzi te pomogą Ci przeprowadzić „lifting” Twoich działań tak, aby sprzedaż ta była z czasem coraz większa.

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *