Pyt.364. Jak to wszystko zebrać do kupy i ruszyć z miejsca?

363 razy pisałam Ci na różne tematy związane bezpośrednio ze sprzedażą Twojego rękodzieła.

363 razy poruszałam kolejne, nowe zagadnienie, tyleż samo razy mówiłam Ci, co powinieneś zrobić.

To dużo.

A gdy do tego wszystkiego dodam, że powinieneś robić każdą z tych rzeczy, o których pisałam, z nie działać wybiórczo, można powiedzieć, że to bardzo, bardzo dużo.

Dlatego w ostatnim podsumowaniu na tym blogu, chcę Ci napisać, w jaki sposób zacząć i co robić po kolei, by móc zobaczyć jak Twój biznes handmade kwitnie.

kreska

  1. Cel. Po co właściwie chcesz sprzedawać rękodzieło? Gdzie chcesz, by ta sprzedaż Cię zaprowadziła?
  2. Forma działalności. Legalna sprzedaż rękodzieła to prawdziwe tabu wśród rękodzielników. Jednak tylko zalegalizowanie swojej działalności pozwoli Ci na rozwój, ponieważ nie da się prowadzić dobrze prosperującego biznesu nielegalnie. Uczciwie postępując od samego początku, będziesz miał szansę na to, by w przyszłości móc z dumą i bez zażenowania spoglądać na swoje biznesowe dziecko.
  3. Zasoby. Czym właściwie dysponujesz?
  4. Produkt. Twoje wyroby muszą być świetnej jakości, to oznacza, że powinieneś używać możliwie najlepszych półfabrykatów a Twoje umiejętności i opanowanie techniki nie powinno budzić zastrzeżeń. Wysoka jakość oferowanego produktu w dzisiejszych czasach to nie jest przewaga konkurencyjna. To podstawa. Jest to warunek konieczny, ale nie wystarczający, który plasuje się na poziomie oferowania wysyłki kurierem czy przelewów online.
  5. Nisza. Kto będzie kupował Twoje rękodzieło, kim jest Twój klient idealny.
  6. Konkurencja. Z kim będziesz rywalizował o klienta? Gdzie jest Twoja konkurencja, jak się miewa? Co sprzedaje i w jaki sposób się od niej wyróżnisz (inaczej niż ceną)?
  7. Potrzeby. Jeśli Twój produkt jest doskonałej jakości, musisz wiedzieć, jakie potrzeby zaspakaja, dlaczego właściwie będą go kupowali Twoi klienci.
  8. Misja i filozofia marki. Co kryje się za Twoimi produktami? Jaki przekaz puszczasz w świat?
  9. Komunikacja wizualna marki. Logo, ulotki, wizytówki, graficzna oprawa strony internetowej, bloga i butiku.
  10. Dostępność produktów. Jakie kanały dystrybucji i sprzedaży wybierzesz?
  11. Kontakt. Jakimi kanałami będziesz się kontaktował z klientami?
  12. Cena. Odpowiednio skalkuluj cenę swojego rękodzieła, nie zapominając o marży.
  13. Biznesplan. Musisz wiedzieć, jak się mają Twoje finanse, by móc odpowiednio i realnie planować swoje działania.
  14. Plan marketingowy.
  15. Przekaz reklamowy. Hasło przewodnie, forma reklamy.
  16. Partnerzy. Sieć kontaktów biznesowych to prawdziwa skarbnica wiedzy i wsparcie dla Twojego przedsięwzięcia.
  17. Analiza. Na każdym etapie działań niezbędna jest chwila na analizę i podsumowanie. Jeśli coś nie działa, musisz przestać to robić. Jeśli jakieś działanie pochłania niewspółmiernie dużo Twojego czasu i energii, dając mizerne efekty, przestań je wykonywać.
  18. Wnioski. Zawsze je zapisuj, by nie powtarzać błędów.

kreska

Budowanie własnego biznesu to ciężka, wieloetapowa praca na wielu płaszczyznach, z których każda powinna funkcjonować jak trybiki w mechanizmie zegarka.

Nie da się rozwijać i budować potencjału bazując wybiórczo, tylko na części z tych zadań.

kreska

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *