Pyt.40. PEAK OF THE WEEK oraz, czy wiesz, że nie powinieneś oferować wszystkiego?

Jedną z najważniejszych rzeczy, które musisz zrobić rozpoczynając budowę Twojej marki rękodzielniczej, jest zakomunikowanie Twojemu klientowi idealnemu, czym właściwie się zajmujesz.

To wymaga od Ciebie dokładnego określenia zakresu Twojej działalności.

Wiem, wiem, popatrzysz z punktu widzenia klienta i powiesz, że dobrze jest, gdy w jednym miejscu będzie on mógł kupić wszystko.

To jest oczywiście prawda, pod warunkiem jednak, że prowadzisz osiedlowy sklep spożywczy lub internetowy sklep z przyborami szkolnymi lub jakikolwiek inny sklep z asortymentem zaspokajającym podstawowe potrzeby.

Problem z rękodziełem jest taki, że w zasadzie to nikt go nie potrzebuje, a to sprawia, że zaufanie do rękodzielnika jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na to, czy Twój klient idealny zdecyduje się na zakup Twojego produktu handmade.

Teraz zastanów się przez chwileczkę, kiedy klient jest w stanie zaufać takiemu sprzedawcy?

Odpowiedź jest jedna – kiedy uzna, że dany twórca jest ekspertem w swojej dziedzinie.

Jeśli więc sprzedajesz rękodzielnicze mydło i powidło, nie możesz być ekspertem, bo nie da się być ekspertem od wszystkiego.

Stare, polskie porzekadło mówi: „Jeśli coś jest do wszystkiego, to znaczy, że jest do niczego” i uwierz mi, to prawda.

Oczywiście, taka specjalizacja wcale nie wyklucza poszerzania Twojego asortymentu. Musisz tylko zawsze mieć na uwadze to, że za każdym razem, gdy zechcesz wprowadzić do swojej działalności nową technikę lub nowy produkt, będziesz musiał przekonać klienta do tego, że może Ci zaufać również w tym nowym obszarze. Dlatego każdą taką nowość musisz dokładnie przemyśleć i zastanowić się nad tym, w jaki sposób będziesz mówić o niej swojemu klientowi.

Wyjątek od tej zasady stanowią galerie rękodzielnicze, ale i one odpowiednio argumentują różnorodność swojego asortymentu, pisząc, że oferują produkty handmade od najlepszych rękodzielników. Każda z nich podkreśla, że ten różnorodny towar pochodzi od wielu, różnych, wyselekcjonowanych twórców – czytaj w podtekście, ekspertów ze swojej dziedziny.

kreska

A teraz coś  lekkiego i baaaaardzo przyjemnego 🙂 przyszedł bowiem czas na kolejny PEAK OF THE WEEK. To oznacza 2 rzeczy; za chwileczkę dowiesz się do kogo powędruje zakładka z poprzedniego tygodnia oraz pokażę Ci nowiusieńką sztukę do zgarnięcia :).

Do rzeczy zatem…zakładka z cytatem o marzeniach pofrunie do…

wyniki2

A pod numerkiem 4 kryje się Paulina Zagner.

😀 😀 😀

kreska

A motywacyjny cytat na najbliższy tydzień, to…

PEAKOFTHEWEEK

kreska

UWAGA! To nie jest konkurs. Chcemy jedynie, wspólnie z Hundred Bookmarks, obdarować kogoś, kto pragnie rozwinąć swój rękodzielniczy biznes, motywującą zakładeczką :). O tym kto otrzyma zakładkę dowiecie się w przyszłą środę.

kreska

 

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

 

 

 

3 odpowiedzi do “Pyt.40. PEAK OF THE WEEK oraz, czy wiesz, że nie powinieneś oferować wszystkiego?”

  1. Ach, tylko, żeby jeszcze ktoś za mnie zdecydował w którą stronę pójść, ale zapewne i to by mi się nie spodobało :(. Toczę tą swoją batalię w głowie już od dłuższego czasu, ale co zrobić, gdy lubię i makramę, i masę solną, i decoupage – straszne to, a jednocześnie nie umiem zrezygnować nawet z jednej tej rzeczy – żywot zdeterminowany przez znak zodiaku – chwieje się jak zawieje ;).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *