Pyt.41. Zrobiłeś coś nowego ale nie udaje Ci się tego sprzedać ? To może być powód.

W zakulisowych rozmowach pomiędzy nami, rękodzielnikami często przewija się ten problem…

Piękne, niecodzienne prace, które zachwycają wszystkich dookoła, ale się nie sprzedają.

Przemyślałam ten temat i doszłam do wniosku, że jednym z powodów, dla których te piękne rzeczy zalegają wciąż na dnie szuflady, jest to, że sam twórca nie wykazuje zainteresowania promowaniem ich.

Jednorazowe pokazanie światu nowiuchnej, pachnącej, świeżuchnej sztuki Twojego rękodzieła to zdecydowanie za mało. Wielu twórców jest przekonana, że jeśli coś jest piękne, to się po prostu sprzeda, trafiając na odpowiednią osobę. Sęk w tym, że w pierwszej chwili zaledwie około 5% zainteresowanych klientów (czyli Twoich klientów idealnych) wykazuje gotowość do zakupu.

Zakładając, że masz idealnie sprofilowaną grupę klientów idealnych, Twój przekaz jest odpowiednio skomponowany, mówisz jej językiem, o tym, co chce słyszeć, Twój kontent jest idealnie do niej  dopasowany, oraz że Twoja informacja o nowym produkcie nie przepadnie w gęstwinie internetów i Twoi klienci idealni zwyczajnie będą mieli szansę ją zobaczyć, tylko maleńki procent z nich będzie gotowy do zakupu od razu.

95% Twoich klientów potrzebuje czasu na to, by się przekonać do nowego produktu.

Twoje działania marketingowe, te płatne i te bezpłatne, muszą trwać odpowiednio długo, choć w zasadzie to muszą być stałe, po to, aby:

kreska

  1. Miały szansę dotrzeć do Twojego klienta idealnego.
  2. Abyś Ty miał szansę i czas na to, by „oszlifować” swój przekaz i dopasować go jak najlepiej do swojego rynku.
  3. Aby Twój klient idealny miał czas na przyswojenie Twojego przekazu.
  4. Aby Twój klient idealny miał czas na to, by przekonać się do nowości (zaufać Ci).
  5. Abyś Ty miał czas na to, by wpłynąć na jego decyzję o zakupie.

kreska

Dlatego, za każdym razem, gdy planujesz wprowadzenie jakiejś nowości do swojej oferty, musisz zastanowić się nad tym, jak będziesz o niej mówił. Jak każdą czynność w swoim biżu-biznesie, również do poszerzania asortymentu powinieneś podchodzić strategicznie. Jeden wpis na blogu czy facebooku to zdecydowanie za mało. Zaplanuj przekaz tak, aby trwał odpowiednio długo (czyli do czasu aż nowości zaczną się sprzedawać). Wykorzystaj wszystkie możliwe kanały komunikacji i mów o tych nowościach często, w różnych sytuacjach. Wplataj nowe produkty w przeróżne sytuacje, dyskretnie pieść nimi oko swoich klientów, staraj się angażować ich na swoim fanpage i blogu.

Bądź w tym działaniu jednak uważny. Jeśli Twoje komunikaty będą zbyt natarczywe, zaczną być postrzegane jak spam, a to nigdy nie wróży powodzenia w sprzedaży.

Jutro napiszę Ci kilka słów o tym to jak powiedzieć klientowi nie, aby go nie stracić a wręcz zyskać w jego oczach. Stay tunned 🙂

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *